×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نماینده مجلس: شهرستان کارون باید از حق آلایندگی مناسب برخوردار شود

محمد امیر در نشستی با مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در محل این اداره کل، مجموعه محیط زیست را دستگاه نظارتی دانست و اظهار کرد: این اداره کل علاوه بر نظارت باید بر جنبه‌های تعاملی با سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی نیز توجه کند.

وی افزود: حوزه کاری مجموعه محیط زیست متنوع، با ارزش و خطیر است و ضرورت دارد با دقت اطلاعات دقیقی از عوامل و علل آلودگی‌های محیط زیست را جمع آوری و در اختیار تصمیم‌گیران این حوزه قرار دهند.

امیر تصریح کرد: من به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان قدردان زحمات کارکنان محیط زیست هستم و این اطمینان را می‌دهم که با جدیت پیگیر مسائل و مشکلات زیست محیطی استان در مجلس باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گزارشی از وضعیت و مشکلات زیست محیطی استان همچون ورود پس‌آب‌ها به رودخانه کارون، مشکلات فلر سوزی شرکت‌های نفتی در اطراف کلان شهر اهواز و معضل پسماندهای شهری را ارائه کرد.

داود میرشکار به برخی از اقدامات که در راستای کاهش آلودگی توسط اداره کل حفاظت محیط استان انجام شده اشاره کرد و از آغاز طرح جابجایی شرکت کربن ایران از داخل شهر به خارج از حریم شهری بعد از گذشت ۱۰ سال خبر داد.

وی اجرای موفق طرح خوزستان پاکیزه برای نخستین بار در کشور در سال گذشته در ۲ نوبت در آغاز ماه مهر و پایان سال گفت: این طرح به‌عنوان الگوی موفق برای سایر استان‌ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین بر بهره‌گیری از ظرفیت مانیتورینگ سنجش آلودگی هوا شهرهای استان جهت سنجش دقیق هوا و شناسایی منابع آلاینده و همچنین پیگیری جمع آوری فلرسوزی در محدوده شهر اهواز تا پایان سال تاکید کرد.

وی از مجمع نمایندگان استان خواست تا پیگیر مسائل زیست محیطی در سطح ملی باشند و با تصویب مصوبه‌هایی برای صنایع مهم و آلاینده استان همراه با اعتبار و برنامه زمانبندی در کاهش آلودگی هوا به مجموعه محیط زیست کمک کنند.

همچنین در این نشست روسای محیط زیست ادارات اهواز، کارون و معاون محیط زیست انسانی گزارش از حوزه کاری خود ارائه نمودند. و شهردار کارون نیز در خصوص مشکلات شهرستان گزارش داد.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.