×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارزیابی ایمنی ۱۳ هزار ساختمان در کشور / افزایش سطح ایمنی ساختمان های فرهنگی با قید فوریت انجام شود

فرنام خجسته فر روز چهارشنبه در این آیین اظهار کرد: آنچه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور قرار بر اجرا شد ، افزایش سطح ایمنی ساختمان ها و دارایی های تملکی دستگاه های دولتی بوده است.

خجسته فر ،گذری بر به حوادث ساختمانی سال‌های گذشته و آمار تلفات و خسارات ناشی از این حوادث داشت که اهتمام بیشتر به موضوع ایمنی را دو‌چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه طی سالهای قبل توانستیم ۱۳ هزار ساختمان مهم را در کشور ارزیابی کنیم افزود:تلاش های همکاران ما طی این هشت سال باعث شد خیلی از ساختمان های حیاتی حساس ارزیابی شوند که این موضوع سبب ارتقای ایمنی ساختمان‌ها شده است .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : در دهه های گذشته زیرساخت های مناسبی در اماکن عمومی در دستگاه های دولتی نداشتیم اما شرایط بهبود یافته است.

وی افزود:امروز با ۴۱۰۰ بازرس مجرب و قریب ۱۶۰ میلیون شعبه در سطح شهرستانهای کشور موفق شدیم سطح ایمنی اماکن عمومی را یک پله ارتقا دهیم.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان های کشور با تاکید بر اینکه افزایش سطح ایمنی ساختمان های فرهنگی تصریح کرد : برای افزایش سطح ایمنی اماکن عمومی دولتی( مدارس، مساجد ، حسینیه ها، شهرداری ها،بیمارستانها ) که روزانه تعداد زیادی از شهروندان در آنجا تردد می‌کنند نیازمند رسیدگی با قید فوریت هستیم.

خجسته مهر بر کار مضاعف برای تحقق این هدف مهم تاکید کرد و گفت :ارزیابی سطحی ایمنی و فنی ساختمان ها یک رسالت است که در خوزستان با توجه به بروز حوادث تلخ سعی بر این بوده که این نگاه ویژه باشد‌.

این مقام مسئول عنوان کرد: قریب ۲۵ تالار در خوزستان وجود دارد که ساعت کار آنها از ۵ بعد از ظهر تا یک شب است . باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که از ظرفیت این‌تالارها در طی روز بهره مندی شود. بدین ترتیب ۲۱۰۰ متر به فضای فرهنگی استان افزوده خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد :در خوزستان که در این عرصه پیشگام هستند شاهد همکاری دستگاه های فعال در حوزه های مختلف مانند بهداشت درمان و مراکز آموزش عالی دانشگاه ها برای افزایش سطح ایمنی ساختمان های فرهنگی باشیم و ظرفیت و سطح ایمنی فضاهای فرهنگی بالاتر برود.
وی در پایان به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت مشارکت بالای مردم در این عرصه اشاره کرد و افزود: انشالله مانند دوره های قبل باز هم در این انتخابات سربلند و پیروز شویم .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.