×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 19 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اخذ مصوبه کمیسیون ماده پنج، لازمه اعطای حداکثر تراکم تشویقی در بافت‌های فرسوده خوزستان است

شبنم کوچک پوربا اشاره به تصویب بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده شهرستان های اهواز و شوش بیان کرد: سیاستهای تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن است.

وی در خصوص بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهرهای خوزستان افزود: بر اساس بند سه مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، باید مشوق‌های کالبدی بهسازی بافت‌های فرسوده خاص هر شهر(درصورت ضرورت) تدوین و به همراه فهرست نقاط غیرمشمول به تصویب کمیسیون ماده پنج آن شهر برسد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت تدوین بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده گفت: بر این اساس شهرداری‌ها بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده پنج استان خوزستان، مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست.

کوچک پور گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان همواره در راستای افزایش کیفیت و فضای سکونت مردم ساکن در بافت‌های فرسوده استان، مباحث مرتبط با نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را با سرعت و دقت مورد بررسی قرار داده و در کمترین زمان ممکن در کمیسیون ماده پنج استان مطرح می‌کند.

بر اساس این گزارش سهم خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۲۸۰ هزار واحد بوده که از این تعداد ۴۰ هزار واحد مربوط به شهر اهواز است.

با تلاش‌های انجام شده، زمین لازم برای ساخت ۲ هزار واحد مسکن بافت فرسوده در اهواز تامین شده است.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.