×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۴۴ داور حرفه‌ای دادگستری در خوزستان آغاز به کار کردند

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در این مراسم گفت: داوری یکی از راه‌های کاهش پرونده‌ها در محاکم است و بر اساس سیاست‌ها و سند تحول و تعالی قوه قضاییه، همکاران قضایی در دادگاه‌های حقوقی باید پرونده‌ها را به داوری ارجاع دهند.

وی با بیان این که بدترین صلح از بهترین حکم بهتر است و رضایت طرفین را در بر دارد، افزود: در نهادهای داوری، قاضی توسط طرفین دعوا انتخاب می‌شود و صدور حکم با رضایت طرفین است که تعهد به الزام آن را در پی دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: هدف اصلی قوه قضاییه، اجرای عدالت است و داوران در تحقق و اجرای عدالت بازوان دستگاه قضایی هستند و باید از ظرفیت آن‌ها استفاده و بهره برد.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در امر داوری، عنوان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه داوری، این معاونت در این زمینه آموزش‌ها و فعالیت‌های چشمگیری داشته که تاکنون ۶۶ نفر موفق به اخذ پروانه داوری و شروع به فعالیت کردند.

رضا زنگنه معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری خوزستان نیز در این مراسم گفت: ظرفیت‌های فراوانی در استان خوزستان وجود دارد که می‌توان در بخش داوری موفقیت‌های خوبی جهت کاهش و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشیم.

وی افزود: داروی برای دادگاه‌ها یک ضرورت است و نقش آن در حل و فصل دعاوی و جلب رضایت اصحاب دعوا تأثیرگذار است.

در ادامه این مراسم ۴۴ نفر از داورانی که پس از طی مراحل، موفق به کسب پروانه شدند تحلیف به‌جا آوردند و پروانه داوری به آنان اعطا شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.