×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
صلح و سازش در ۷۱ درصد پرونده‌های مهم خوزستان

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در محل شورای حل اختلاف خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۹۵۷ پرونده مهم در استان به صلح و سازش ختم شد که این رقم در سال جاری به سه هزار و ۳۰۰ فقره افزایش یافت.

وی با اشاره به پرونده‌های مهمی که در استان رسیدگی شد اظهار کرد: ۸۳۹ پرونده نزاع قومی و قبیله‌ای و ۱۷ فقره پرونده نقص عضو در ۱۱ ماهه امسال در استان به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: همچنین ۷۴۰ پرونده مالی مهم، یک‌هزار و ۱۳۲ پرونده اختلاف خانوادگی و ۴۰۰ فقره پرونده ملکی در استان طی مدت یاد شده به صلح و سازش ختم شد.

رییس توسعه حل اختلاف استان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان تاکید کرد و افزود: توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان نه تنها در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه اثرگذار است بلکه باعث افزایش امنیت و آرامش جامعه خواهد شد.

 

ایجاد کارگروه حل اختلاف با اداره کل زندان‌های خوزستان

معاون قضایی دادگستری خوزستان با اشاره به هدفگذاری دادگستری خوزستان بر کاهش جمعیت زندانی‌های استان گفت: کارگروهی بین این نهاد و اداره کل زندان‌های خوزستان به منظور کاهش جمعیت زندانیان در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به کارهای بزرگی که در این راستا انجام شده است اظهار کرد: پرونده‌های بزرگ زیادی از زندانیان استان به صلح و سازش ختم شده است.

رییس توسعه حل اختلاف استان ادامه داد: ۱۰ شعبه صلح برای کمک به آزادی زندانیان در زندان‌های استان راه اندازی شده است.

وی گفت: تلاش می‌شود تا با ترویج فرهنگ صلح و سازش در فضاهای مختلف استان از جمله دانشگاه‌ها، مدارس و اقشار مختلف مردم این فرهنگ را در استان توسعه دهیم.

 

رسیدگی به ۵۰ هزار پرونده مسن در خوزستان

معاون قضایی دادگستری خوزستان بیان کرد: طی یکسال اخیر با تمهیدات دیده شده ۵۰ هزار پرونده مسن و قدیمی در استان رسیدگی شد.

وی با اشاره به وجود ۱۱۰ هزار پرونده راکد در استان گفت: در ۶ ماه گذشته یکصد هزار پرونده راکد در استان پالایش و اسکن شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با اشاره به اینکه پویش‌های مختلفی در استان برای ترویج صلح و سازش راه اندازی شده افزود: در پویش ” به عشق امام علی (ع) می‌بخشم” که تا روز گذشته ادامه داشت ۲۰ فقره پرونده قصاص به صلح و سازش ختم شد.

رییس توسعه حل اختلاف استان با اشاره به اینکه امسال خوزستان مقام نخست صلح و سازش در پرونده‌های قصاص را در کشور کسب کرد بیان کرد: از تمامی مردم خوزستان تقاضا دارم با صلح و سازش نه تنها در کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری کمک خواهند کرد بلکه در اشاعه محبت و مهربانی و دوستی در استان گام‌های موثر بردارند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.