سیاوش محمودی اظهار کرد: اهواز پنج ورودی و خروجی دارد که شامل ورودی کوت عبدالله از سمت آبادان، ورودی ملاشیه از سمت خرمشهر، ورودی از سمت اندیمشک، ورودی شیبان و ورودی از سمت ماهشهر هستند.
وی افزود: در دوران گذشته اقدامی برای ساماندهی این انجام نشده است اما از سال گذشته مشاور برای انجام مطالعات و طراحی ورودیها کار را آغاز کرد.
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه دو ورودی اهواز از خرمشهر و اندیمشک در یک مسیر قرار دارند، گفت: کار مطالعات با اولویت دو ورودی از محدوده مسیر پلیس راه قدیم تا پل نورد (ملاشیه) که شامل ورودی اهواز از خرمشهر و اندیمشک است، به طول ۱۶ کیلومتر انجام شده است. اولویت دیگر مسیر زرگان یا همان ورودی به شهر از سمت شیبان است که شرایط نامناسبی دارد.
وی بیان کرد: اولویت اول، ساماندهی ورودی مسیر خرمشهر – اهواز از ملاشیه به سمت میدان انقلاب است. مسیر پلیس راه قدیم تا نورد لوله ۱۶ کیلومتر است که در مرحله اول ۸ کیلومتر از نورد لوله تا ملاشیه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی میشود.
محمودی گفت: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهمنامهای منعقد شده است که ساماندهی ورودیها و زیرسازی و آسفالت معابر خاکی را انجام بدهند. اصلاح هندسی، تعریض و چهار بانده شدن جاده، ایجاد پیادهرو، روشنایی، نصب المانهای ورودی با نماد اهواز و ساماندهی دستفروشان انجام میشود و در نقاطی که امکان دارد نیز تلاش میشود بازارچههایی ایجاد شود.
عضو شورای شهر اهواز گفت: بر اساس این تفاهمنامه، همه معابر خاکی اهواز از جمله معابر خاکی مهدیس زیرسازی و آسفالت میشوند.
وی عنوان کرد: در کیانشهر و مهرشهر ۱۵۳ هکتار زمین وجود دارد که در قالب این تفاهمنامه مقرر شد این زمینها را آمادهسازی کنند تا ارزش برای شهرداری از محل این زمینها افزودهای ایجاد شود.
منبع: ایسنا