×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
کاهش هشت درصدی میزان تصادفات در خوزستان

سرهنگ سعید رحیمی بیان کرد: در مدت یاد شده میزان تصادفات جرحی ۲۱ درصد و سوانح رانندگی منجر به فوت ۸.۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان برای رفع نقاط حادثه‌خیز انجام شده افزود: در ایام برگزاری پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی ۱۴۰ نقطه حادثه‌خیز در خوزستان احصا و ایمن‌سازی شد.

سرهنگ رحیمی ادامه داد: همچنین برای کنترل هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تخلفات، تعداد دوربین‌های نظارتی در استان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به اقدامات دیگری که برای ایمن سازی جاده‌های استان انجام شده گفت: نصب ۲ هزار تابلوی راهنمایی و رانندگی در استان ، افزایش ۲ برابری خط کشی مسیرها، ۴۰ درصدی برخورد با متخلفان و ۳۰ درصدی توقف رانندگان متخلف از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شد.

وی اضافه کرد: قرارگاه کاهش تصادفات استان باید با نگاه علمی و کارشناسی برای فراهم‌سازی و اجرای اقداماتی به منظور کاهش هر چه بیشتر تصادفات به ویژه سوانح رانندگی منجر به مرگ ورود کند.

سرهنگ رحیمی با اشاره به اینکه مثلث حوادث شامل عوامل انسانی، جاده‌ای و خودرویی است گفت: متاسفانه در خوزستان بیشترین عامل وقوع سوانح رانندگی انسانی است.

رییس پلیس راه خوزستان رانندگی پر خطر ( با ریسک بالا) را باعث وقوع بیشتر تصادفات در استان دانست.

وی اظهار کرد: ماهانه به صورت متوسط ۱۱۰ هزار تخلف توسط دوربین‌های نظارتی راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شود که آمار بسیار بالایی از وقوع تخلف است.

سرهنگ رحیمی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه ۲۶۰ هزار راننده در استان اعمال قانون می‌شوند ادامه داد: این حجم از وقوع تخلف در استان نگران‌کننده است و باید با فعالیت‌های فرهنگی، رفع نواقص و نقاط حادثه‌خیز رانندگان را به رانندگی ایمن تشویق و آگاه کرد.

پیش از این رییس پلیس راه خوزستان داشتن سرعت مطمئنه، سبقت نگرفتن، انجام ندادن رفتارهای پرخطر از سوی راننده را از جمله اقدامات برای جلوگیری از وقوع حادثه و تصادف اعلام کرده بود.

استاندار خوزستان نیز با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی تردد در جاده‌های استان طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت پارسال گفت: بزرگراه ها و جاده ها باید با توجه به افزایش تردد در جاده های استان توسعه یابند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.