مجتبی یوسفی اظهار کرد: در سنوات گذشته در حوزه حمل و نقل کشور به بخشهای زمینی، ریلی و هوایی بی توجهی شده است و از این رو مشکلاتی را در این بخشها در کشور داریم.
وی افزود: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ کارت هوشمند فعال در حوزه اتوبوس برون شهری داشتیم اما اکنون این عدد به کمتر از ۷ هزار و ۵۰۰ کارت رسیده و خود گواه مشکلات است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت اتوبوس و عدم حمایت از راننده و شرکتهای فعال در این زمینه سبب به وجود آمدن چنین مسالهای شده است. این موضوع در حوزه هوایی و ریلی نیز به همین شکل وجود دارد و باعث شده است تا ناوگان حمل و نقل کشور با مشکلاتی مواجه شود.
یوسفی با اشاره به حمایتهای مجلس برای نوسازی ناوگان و تامین اعتبارات در این زمینه عنوان کرد: در دولت سیزدهم و با حمایتهای مجلس، کاری که طی سنوات گذشته انجام نشده بود در حال انجام است تا شاهد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور باشیم؛ البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی افزود: در این زمینه مجلس پیگیر حل چنین مسائلی است و آمادگی کامل دارد تا با همراهی دیگر بخشها، وضعیت ناوگان حمل و نقل سراسری در حوزه جادهای، ریلی و هوایی را ساماندهی کند و بهبود ببخشد.
منبع: ایسنا