عادل شیشهگری در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۰ تیرماه) با دستور کار پاسخ شهردار اهواز به طرح سوال اعضای شورا برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند، ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر دهند و در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح میشود و در این صورت رئیس شورا سوال را کتبی به شهردار ابلاغ خواهد کرد و شهردار تا ۱۰ روز پس از ابلاغ، موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سوال است.
وی افزود: در قوانین و مقررات مربوط به مدیریت محلی، ملاک و معیار مشخصی برای مصادیق قانع شدن یا نشدن اعضای شورا در برابر پاسخ شهردار به سوالات تعیین و تعریف نشده است به همین دلیل در این خصوص باید با اصول کلی حاکم بر رسمیت جلسات که همان حضور دو سوم اعضای اصلی است و اعتبار تصمیمات که اکثریت مطلق آرای حاضران است و موضوع ماده ۱۶ قانون شورای اسلامی کشور، استناد کرده و آن را مبنای عمل و تطبیق قرار داد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: واقعیت این است که در قضیه پیش آمده در خصوص تذکر و سوال از شهردار، ابهام جدی وجود داشت و این کتاب این را به صراحت ذکر کرده بود اما ما هم تنها به این کتاب استناد نکردیم و سه استعلام انجام دادیم که پاسخ دو استعلام داده شد و باید رایگیریها انجام شود؛ بنابراین این ابهامی که وجود داشت موجب شد که کار به طول بینجامد و این ابهامات به وجود بیاید.
شیشهگری عنوان کرد: پیش از این وضعیت شهر وضعیت مناسبی نبود و اکنون هم هنوز ایراداتی وجود دارد و همه برای حل مشکلات در حال تلاش هستیم. اینکه شهری طرح تفصیلی مصوب به روز ندارد، طرح جامع مطالعات ترافیک به روز شده ندارد و شهرداری سامانه نیروی انسانی ندارد، فاجعه است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: به اصرار اعضای شورا و پیگیریهای مسئولان شهرداری، خوشبختانه اقدامات اساسی و زیرساختی خوبی شروع شد و اکنون حدود ۸ هزار نفر دیگر ثبت سامانه شدهاند تا این سامانه برای حقوق و دستمزد متصل شود و مبنای پرداخت حقوق و دستمزد، حضور افراد و وجود افراد در سیستم شهرداری باشد.
شیشهگری با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی اهواز عنوان کرد: وضعیت حمل و نقل عمومی و تاکسیها در شرایط نامناسبی بود. مترو که باید حدود ۱۶ سال پیش با اعتبار ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان در مدت چهار سال به اتمام میرسید اکنون بعد از حدود ۱۷ سال اجرای تنها خط یک آن ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. با این حال، دوستان در شورا بر فعال شدن مجدد مترو اصرار داشتند و شهردار و سیستم شهرداری پیگیری کردند و در حال رسیدن به نتایج خوب و مطلوبی هستیم.
منبع: ایسنا