×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 2 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
ایجاد واحد ثبت اسناد در شهرستان‌های فاقد این مراکز در خوزستان ضروری است

محمود بهرسی در نشست با مدیران دفاتر ثبت اسناد خوزستان و قرارگاه جهادی کاداستر که با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در محل گیت بوستان اهواز برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه با وجود منابع مختلفی شاهد رشد در استان نبوده ایم.

وی با بیان اینکه در نظام ثبتی دچار کمبودهایی هستیم که در هفته قوه قضائیه چهار واحد ثبتی در استان راه اندازی می‌شود، افزود: به تازگی شهرستان دزپارت در استان ایجاد شده است و با توجه به توسعه استان هنوز بسیاری از شهرستان ها واحد ثبتی ندارند.

بهرسی با بیان اینکه در حال حاضر از ۲۹ شهرستان ۲۳ شهرستان در استان واحد ثبتی دارند، اظهار داشت: در شهرستان های کارون وحمیدیه نیاز مبرم به واحد ثبتی داریم، بندر امام تامین کننده بخش زیادی از صادرات و واردات از کشور است و باید هرچه سریعتر در این شهر واحد ثبتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در خوزستان ۵۵۸ نفر نیرو در ادارات ثبت اسناد و املاک فعالیت دارند اما به دلیل شرایط بد آب و هوایی اغلب نیروها تمایلی به کار در استان ندارند و خروجی نیرو در خوزستان زیاد است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با اشاره به اینکه ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان باید ثبت شوند، گفت: اجرای طرح حدنگار از سال ۹۸ در استان آغاز شده و تاکنون نقشه چهار میلیون و۳۶۰هزار هکتار از اراضی استان انجام و سند صادر شده است.

وی افزود: تهیه کاداس اراضی ملی چندان جدی گرفته نشده بود اما امسال این موضوع با جدیت بیشتری از سوی ادارات ثبت انجام شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان بیان کرد: تهیه کاداستر اراضی ملی در استان تا سه‌ماه آینده پایان می‌یابد اما کاداستر اراضی شهری و روستایی تا سال آینده تمام می‌شود.
وی افزود: اختلاف بین دستگاه‌ها برای ثبت اراضی در استان وجود دارد که مشکلات زیادی در مسیر تهیه نقشه کاداس اراضی در استان ایجاد کرده است.

معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفری ۲ روزه وارد خوزستان شده است.

برگزاری نشست در خصوص بررسی وضعیت صدور اسناد اراضی ملی و کشاورزی و کاداستر و بازدید از مراکز ثبت اسناد از جمله برنامه های سفر بابایی بوده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.