×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 30 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
هواشناسی خوزستان هشدار نارنجی صادر کرد

در این اطلاعیه آمده است:  به دلیل افزایش سرعت باد خطر ارتفاع موج در شمال خلیج فارس از اواسط امروز  شنبه تا روز دوشنبه وجود داردکه طی روز یکشنبه در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد وبرق در شمال خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان است .

بر این اساس در روزهای اعلام شده احتمال پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک  وجود دارد.

هواشناسی خوزستان توصیه کرد از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی، فعالیت‌های شیلاتی و انجام امور پشتیبانی در این روزها خودداری شود تا دچار خسارت نشویم.

همچنین در اطلاعیه دیگر آمده است : تشدید فعالیت سامانه بارشی از اوایل روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه سبب رگبارباران همراه با رعد وبرق، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات، مناطق شمالی و شرقی خواهد شد.

در این اطلاعیه اثر مخاطره شامل احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید افقی واحتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی، طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، لغزندگی معابر عمومی، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می‌شود.

همچنین پرهیز از سفرهای غیرضروری، بازگشایی آبراه‌ها و دهانه پل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از جابجایی عشایر، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اطمینان از میزان سوخت خودرو به هنگام سفر به مناطق سردسیر توصیه می شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.