×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در رعایت پروتکل‌ها در مدارس دغدغه وجود دارد / از اصناف غفلت نشود

ولی‌الله حیاتی در پایان نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به حساسیت شرایط کنونی بیماری در روند بازگشایی‌ها اظهار کرد: بازگشایی‌ها در سطح کشور در حال انجام است و به موازات آن هر چه بازگشایی‌ها بیشتر شود، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نباید با افزایش بازگشایی‌ها دچار عادی‌انگاری شویم و ماسک‌ها را برداریم، افزود: طرح کنترل هوشمند کرونا بهترین طرح برای کنترل محدودیت‌های کرونایی و افزایش پوشش واکسیناسیون است. زمانی که اعلام می‌شود کسی که دو واکسن واکسن را دریافت نکرده است، نمی‌تواند سر کار حضور پیدا کند به معنی این است که باید حتما برای دریافت واکسن مراجعه کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: تاکنون ما دنبال افراد برای تزریق واکسن می‌دویدیم اما اکنون این افراد باید دنبال ما بدوند تا واکسن دریافت کنند زیرا در صورت دریافت نکردن واکسن با چالش مواجه می‌شوند.

وی افزود: راننده حمل و نقل برون شهری باید دو دوز واکسن دریافت کرده باشد و در غیر این صورت با حضور در شهرهای قرمز، ۲ ملیون تومان و در شهرهای نارنجی یک میلیون تومان جریمه می‌شود بنابراین این موضوع به معنی این است که دیگر راننده‌ای بدون واکسن نمی‌ماند زیرا  اگر واکسن دریافت نکرده باشد از نان خوردن می‌افتد.

حیاتی گفت: در این هفته فاز نخست این طرح در دستگاه‌های اجرایی، آغاز شده است و در قالب این طرح وضعیت همه بخش‌ها در سامانه، قابل ملاحظه و کنترل است.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود مرکز بهداشت خوزستان نقاطی که نیاز است برای ساکنان آن‌ها به منظور ترغیب واکسیناسیون پیامک ارسال شود را به استانداری اعلام کند تا مجوز صادر و پیامک ارسال شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: والدین و مسئولان بهداشت، در خصوص رعایت پروتکل‌ها در مدارس به ویژه در زنگ‌های تفریح و ورود و خروج دانش‌آموزان در آموزش و پرورش دغدغه دارند که باید این دغدغه‌ها رفع و اوضاع کنترل شود.

وی با اشاره به گزارش مواردی از ابتلا به اُمیکرون در کشورهای همجوار ایران، تصریح کرد: قطعا ما نیز از این مساله بی‌نصیب نخواهیم بود بنابراین تا فرصت وجود دارد باید پوشش واکسیناسیون به ویژه در دوز سوم افزایش یابد و مردم در دریافت دوز سوم شتاب کنند تا ایمنی لازم برای مواجهه با این سوش را داشته باشیم و در این زمینه با چالش مواجه نشویم.

حیاتی در خصوص کنترل اصناف نیز بیان کرد: پلمب‌ها و برخوردها با اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند، باید تشدید شود و از اصناف غافل نشویم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.