×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
تایید نهایی محکومیت ضاربان محیط‌بانان دزفول

رضا قپانچی‌پور با تقدیر از همکاری پلیس امنیت و اطلاعات و قضات دزفول اظهار کرد: با گذشت بیش از سه سال از ضرب و شتم و مجروحیت محیط‌بانان توسط صیادان غیر مجاز، با پیگیری‌های فراوان صورت گرفته متخلفین شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، به تشکیل چندین جلسه رسیدگی به تخلف متهمین این پرونده اشاره کرد و گفت: علی‌رغم طولانی شدن مراحل دادرسی، خوشبختانه با عنایت ویژه و بررسی دقیق مستندات این پرونده توسط قضات محترم و عدالت‌پیشه، در نهایت ضارب اصلی در دادگاه تجدید نظر استان، به زندان و پرداخت دیه محکوم شد.

وی افزود: متاسفانه در سه دهه گذشته، بیش از ‌۱۴۰ محیط‌بان در کشور در درگیری با شکارچیان غیرمجاز به مقام والای شهادت نائل و دست‌کم نزدیک به ۳۷۰ تن جانباز شده‌اند که امیدواریم با لایحه اخیر حمایت قضایی از محیط‌بانان که مورد تایید مجلس شورای اسلامی واقع شد، شاهد تغییرات مثبت در پشتیبانی از این قشر خدوم و مجاهد باشیم.

گفتنی است در پی درگیری مسلحانه صیادان غیر مجاز با محیطبانان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷، در پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده دز، سه تن از محیط‌بانان مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفتند و دچار جراحات شدید شدند که انتشار تصاویر این حادثه در فضای مجازی، واکنش گسترده حامیان محیط زیست و رسانه‌ها را در پی داشت.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.