سید نورالله حسن زاده در خصوص اقدامات انجام شده جهت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، با اشاره به ایجاد سامانه ساتکا به نشانی www.satka.ir (سامانه اطلاعات تنظیم کالاهایی اساسی)گفت: تمامی فرآیندهای مراجعه حضوری عوامل توزیع، حذف و تمامی فرآیند های تامین و توزیع بصورت مکانیزه و الکترونیکی انجام می شود.
وی با بیان اینکه نحوه عملکرد دستگاههای اجرایی در هر مرحله قابل رصد و پایش می باشد افزود: تمامی دستگاهها و سازمانها دارای یک پنل اختصاصی بوده که می توانند همه روند توزیع را در هر مرحله شناسایی و پیگیری کنند.
حسن زاده گفت: به کمک سامانه ساتکا می توانیم وضعیت کالا را در استان رصد و همه مشکلات را در بحث تنظیم بازار حل کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: در این زمینه هر دستگاهی که قصور یا کوتاهی داشته باشد به راحتی قابل شناسایی است.
وی در ادامه در مورد دسترسی های موجود در سامانه ساتکا گفت: در این سامانه هماهنگی بین دستگاههای اجرایی، از ابلاغ کالا توسط دستگاه مزبور، شناسایی انبارها، میزان موجودی انبارها به صورت آنلاین، تایید هویت عوامل توزیع به تفکیک شهرستان، ارگان، فروشگاههای زنجیرهای، دانشگاهها و….، بررسی و صدور معرفی نامه از سازمان صمت، صدور حواله سازمانهای مربوطه برای توزیع، ثبت فیش بانکی پرداخت، تحویل و تخصیص کالا درب انبار و ارسال و عوامل توزیع از جمله مواردی است که در سامانه ساتکا قابل دسترسی است.
استفاده از سامانه ساتکا برای رصد و بررسی نحوه دریافت و توزیع کالاهای اساسی از سوی دستگاه های ناظر استفاده می شود.
منبع: ایرنا