وحید معینی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا پایان سال جاری چندین پروژه عمرانی شهرداری اهواز به بهرهبرداری میرسد که زیرگذر زردشت، اتوبان مسیر پل ششم، اتوبان ۴۴ متری کیانشهر، ورودی علیآباد و محور L500 تقاطع چند سطحی شهید کجباف بخشی از آنها است.
وی گفت: تقاطع شهید کجباف یکی از مهمترین پروژههای شهرداری است که از ۲ سال قبل روند اجرایی آن تسریع شد و ۲ محور (L۱۰۰ و L۲۰۰) این تقاطع در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته است.
معینی زاده بیان کرد: فاز سوم (محور L۵۰۰) این پروژه برای اتصال میدان دروازه به میدان نخل، در روزهای آینده و فاز چهارم نیز ابتدای سال آینده به بهره برداری میرسد.
معاون شهردار اهواز در ادامه با اشاره به اجرای ۲ تقاطع غیرهمسطح در میدان دانشگاه چمران و میدان جمهوری، گفت: این پروژهها با اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومان اجرا میشوند و نقش مهمی در روانسازی ترافیک خواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به تفاهمنامه شهرداری با قرارگاه خاتمالانبیا برای خدمات رسانی به مناطق کمبرخوردار، اظهار کرد: این طرح در سه منطقه آغاز شده و در پنج منطقه دیگر نیز به زودی آغاز میشود.
رینگ شمال به جنوب اهواز
وی با بیان اینکه زیرگذر زردشت در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: مسیر ارتباطی این زیرگذر تا کیانشهر و تقاطع غیرهمسطح ۱۸ متری کیان آباد در حال اجرا هستند و برای کاهش ترافیکی کیانپارس و کیانآباد به عنوان یکی از هستههای مرکزی شهر بسیار مهم است که میتواند ترافیک بلوار چمران را تا حدود زیادی کاهش دهد.
معینیزاده افزود: این پروژههای ترافیکی یکی از رینگهای ترافیکی شهر اهواز و تکمیل کننده مسیر پل نهم (شهید سردار سلیمانی) هستند که با اتصال میدان فرودگاه، شمال اهواز را به جنوب شهر متصل میکنند.
وی ادامه داد: خیابان پهلوان کیانپارس، یکی از گرههای ترافیکی اهواز است اما به دلیل تاسیسات زیرزمینی و روزمینی اعم از قرار گرفتن کریدور اصلی آب و برق و مخابرات، اجرای تقاطع غیرهمسطح در این مکان بسیار دشوار است، به همین دلیل تکمیل مسیر پل نهم میتواند تا حدودی به کاهش ترافیک کمک کند.
تخریب آسفالت در اهواز ۸ برابر سایر شهرها
معینیزاده با بیان اینکه آسفالت معابر یکی از بزرگترین مطالعات مردمی است، اظهار داشت: حجم تخریب معابر در شهر اهواز به دلیل تاسیسات زیرزمینی فرسوده، هفت تا هشت برابر شهرهای دیگر است و این حفاریها شهروندان را به شدت آزار میدهد.
وی با اشاره به طرح آسفالت محله به محله افزود: متاسفانه میزان تخریب آسفالت در اهواز بسیار زیاد است و بر همین اساس در حال حاضر ۶ اکیپ روکش آسفالت در مناطق شهری فعال شده که قرار است به حدود ۲۰ اکیپ افزایش یابد و کار لکه گیری و آسفالت در مناطق را انجام دهد.
معینیزاده مشکل آسفالت با وجود گرانی قیر را نیز یادآور شد و اضافه کرد: قیمت قیر پارسال تنی ۹۰۰ هزار تومان بوده که اکنون به بیش از هفت میلیون تومان رسیده است، با این حال قرار است که تناژ قابل ملاحظهای قیر از اسفند وارد اهواز شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: با توجه به اینکه ابتدا پلهای شهر اهواز و سپس جاده ساحلی احداث شد، برای حفظ گاباری (ارتفاع آزاد زیر پل) ، جاده ساحلی در زیر پل ها پایین تر از کد ارتفاعی سایر نقاط است که این امر در زمان وقوع سیلاب باعث مسدود شدن جاده میشود؛ به همین دلیل ساخت سیل بند برای پل سیاه، پل سوم و پل چهارم اهواز در حال اجرا است.
منبع: فارس
https://betabnews.ir/?p=22895