×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
خسارت آبگرفتگی در ماهشهر در هیات دولت بررسی می‌شود

علیرضا تابش روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده ماهشهر و شهر بندر امام خمینی (ره) از توابع این شهرستان، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در شهرستان ماهشهر وتوابع آن از جمله بندر امام خمینی(ره) دچار آبگرفتگی و خسارت شد که تعداد دقیق منازل خسارت دیده با برآورد کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشخص خواهد شد.

وی گفت: در این سفر از سوی محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ماموریت یافتم تا پس از برآورد میزان خسارات وارده ، در نشست هیات دولت که احتمال دارد فردا یکشنبه تشکیل شود طرح، تا تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارات وارده به منازل مردم ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تعیین و تصویب شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد:البته ما منتظر تخصیص اعتبار و دریافت پول نمی‌مانیم و به محض آنکه تخصیص‌ها در هیات دولت تعیین شد بنیاد مسکن از منابع داخلی پرداخت تسهیلات را شروع خواهد کرد.

تابش افزود: از هفته آینده برای تک تک منازل مردم که در ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) دچار خسارت شده‌اند پرونده تشکیل می‌شود تا تسهیلات بانکی و بدون عوض به آسیب دیدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه تسهیلات و اعتبار پرداختی از سوی دولت جبران خسارات وارده به وسایل منزل مردم را نخواهد کرد بیان کرد: باید در این زمینه فکر اساسی کرد تا مردم بتوانند زندگی عادی خود را از سربگیرند.

وی گفت: باید تسهیلات پرداختی برای جبران خسارات وارده به وسایل خانگی مردم که در جریان آبگرفتگی اخیر آسیب دیده‌اند افزایش یابد.
تابش به میزان احتمالی پرداخت تسهیلات بانکی و بدون عوض به ساکنان آسیب دیده ناشی از آبگرفتگی در این ۲ شهر که حدود ۱۰کیلومتر از هم فاصله دارند اشاره‌ای نکرد.

به گزارش ایرنا آبگرفتگی شهر بندری ماهشهر و بخش بندرامام خمینی(سربندر) از توابع شهرستان ماهشهر که نتیجه بارش سیل آسای ۱۶۷میلیمتری اوایل هفته گذشته بود  خسارات زیادی به این ۲ شهر وارد و زندگی عادی مردم را نیز مختل کرد.

هم اکنون با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و به‌کارگیری تجهیزات پمپاژ ، آبگرفتگی این مناطق که با بالازدگی فاضلاب همراه بود تقریبا برطرف شده است.

هواشناسی پیش بینی کرد موج جدید بارشی از شنبه ۱۵آذر تا دوشنبه خوزستان را فرا خواهد گرفت.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.