×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
۱۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی خوزستان در سال گذشته

غلامرضا شریعتی در پایان نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توضیح داد: در این جلسه مسائل در زمینه کارخانه تصفیه قند و شکر اهواز که خوشبختانه سرمایه‌گذار بخش خصوصی آن را خریداری نموده، و تمهیدات و کمکهایی که باید انجام شود تا سرمایه‌گذار بتواند کارخانه را سریعتر وارد مدار تولید کند و در ازای آن اشتغال خوبی ایجاد شود، بررسی شد و مدیرکل امور اقتصادی استانداری و مدیرکل صنعت و معدن خوزستان موظف شدند شرایط را پیش ببرند و همراهی کنند تا مشکلات آنها رفع شود.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری های مداوم صورت گرفته از طریق بانکهای ملی و ملت، پس از سالها یکی از کارخانه‌های تعطیل شده به تولید برگردد؛ سرمایه گذار هم جدیت لازم را دارد و امیدواریم این کار انجام شود.

شریعتی اظهار کرد: موضوع دیگر، بحث در مورد مراکز گردشگری بود که با توجه سیل سال گذشته و اپیدمی کرونا با مشکلاتی مواجه شده اند و بحثی در خصوص استمهال بدهی های آنها مطرح و بررسی شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در این نشست گزارشی هم در خصوص صادراتی که از استان انجام شده است و مقایسه آن با سال های ۹۸ و ۹۷ و ۹۶ ارائه شد که خوشبختانه اگرچه ارزش وزنی صادرات کاهش داشته است اما ارزش ریالی و ارزی آن افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است و یکی از دلایل آن می تواند با کیفیت تر شدن و ارزشمندتر شدن محصولات صادراتی خوزستان باشد که با تکنولوژی بالاتر تولید شده و از خام‌فروشی جلوگیری شده است.

شریعتی تصریح کرد: صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۸ حدود ۱۱ میلیارد دلار بوده است که رقم بسیار قابل ملاحظه و ارزشمندی است و در سال ۹۹ هم انشاءالله علیرغم مشکلات کرونا بتوانیم صادرات بیشتری برای ارزآوری و خوداتکایی کشور و تلاش در جهت تولید داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.