×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
رویکرد ادارات و مراکز آموزشی به مهارت آموزی معطوف شود / اولویت اصلی مدیران ارشد شهرستان ایجاد اشتغال جوانان است

به گزارش پایگاه خبری عصرمسجدسلیمان در ابتدای این نشست توران کیارسی رئیس اداره فنی و حرفه ای مسجدسلیمان بیان داشت: در سال جاری برنامه ای جامع و هدفمند برای ۱۹ گروه هدف ازقبیل: دانشجویان، معتادان بهبود یافته ، زنان بدسرپرست، کودکان کار،دانش آموزان، سکونتگاه‌های غیررسمی، بهزیستی ، زندانیان، سربازان مراکز نظامی، مناطق روستایی ،بخش خصوصی آموزشگاههای آزاد فنی وحرفه ای و ساکنین مناطق محروم و مناطق مرزی جهت کسب مهارت تدوین شده است که سهم ویژه ای به مسجدسلیمان اختصاص داده شده است و می‌طلبد سایر ادارات با فنی و حرفه ای جهت تحقق این موضوع همکاری نمایند.

وی در ادامه خواستار راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (tmc) در دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان شد و ادامه داد : با توجه به انعقاد تفاهم نامه راه اندازی این مراکز در سطح کشور انتظار می رود مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در اسرع نسبت به راه اندازی مرکز tmc اقدام کند‌.

کیارسی افزود : خوشبختانه طی تفاهم نامه با شرکت نفت، ۳۲ در رشته های جوشکاری سازه های فولادی و برق صنعتی به مسجدسلیمان سهمیه اختصاص داده شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار همکاری بخشداران در بخش روستا و عشایر و همچنین راه اندازی مرکزی تولیدی آموزشی در زندان مسجدسلیمان شد.

در ادامه نشست پیمان مولایی سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب و قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت : سهم عمده ای از مراجعه کنندگان اشتغال به مجموعه فرمانداری، دارای هیچگونه حرفه و مهارتی نیستند که این امر می‌طلبد رویکرد ادارات و مراکز آموزشی به مهارت آموزی معطوف شود.

وی ضمن انتقاد از سیستم آموزشی کشور اضافه کرد: ارائه آموزش های مهارتی با هدف تربیت نیروی ماهر در راستای ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است متاسفانه اکثر افراد دارای مدرک دانشگاهی افرادی فاقد توانایی ایجاد اشتغال هستند که قادر به ورود به بازار کار نیستند.

 

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان اضافه کرد : وجود پتروشیمی مسجدسلیمان و همچنین آغاز بکار پتروپالایش و پروژه نفتی ngl1700 در آینده نزدیک، نیازمند آن است تا رویکرد مهارت آموزی و کسب حرفه و فن در سطح شهرستان گسترش یابد تا بتوان از حداکثر ظرفیت نیروهای بومی کاربلد و توانمند در بخش استفاده کرد.

 

وی با تاکید بر نیازسنجی در روستاها و بخش ها در بحث مهارت آموزی تصریح کرد: پیگیری تفاهم نامه با شرکت نفت، راه اندازی مرکز tmc، نشست با مدیران پتروشیمی و برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان این مجموعه به ویژه در بحث ایمنی باید در دستور کار اداره فنی و حرفه ای شهرستان قرار گیرد.

 

سرپرست فرمانداری در خاتمه یادآور شد : اولویت اصلی مدیران ارشد شهرستان ایجاد اشتغال جوانان است و در این راه از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهیم شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.