×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
گام های بلند سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز در جهت ارتقای رضایتمندی شهروندان اهوازی

شاید بسیاری از شهروندان یک کلانشهر هیچ وقت به آتش نشانی نیاز پیدا نکرده باشند و دامنه افرادی که به این سازمان مدرن در هر شهری نیاز پیدا می کنند کم باشد اما هیچ کارشناس و مدیر شهری نیست که بر ضرورت وجود و تجهیز این سازمان تاکید نداشته باشد

در دوره ششم مدیریت شهری تلاش شد با توجه ویژه به سازمان آتش نشانی و مراقبت های ویژه شهرداری اهوار ، آن را برای مقابله با حوادث احتمالی توانمند تر کند.

بر همین مبنا بود که تجهیزات مهمی مانند نردبان های بزرگ برای مقابله با حریق به اهواز وارد شد و تجهیزات بهتر از دوره های قبل تامین شد.

سازمان آتش نشانی همواره یکی از حساس ترین مراکز امدادی محسوب می شود.

وجود تجهیزات به روز و کارآمد نیز تا حد زیادی مسیر امداد رسانی را هموار می کنند.

با توجه به اهمیت شغل آتش نشانان و با عنایت به اینکه این عزیزان در همه حال آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، باید امکانات لازم برای آنها فراهم شود.

خوشبختانه در سال های اخیر تحول خوبی در حوزه آتش نشانی شهرداری کلانشهر اهواز در حوزه تجهیزات؛ آموزش نیروی انسانی، مهارت و افزایش ایستگاه های آتش نشانی در مناطق هشتگانه شهرداری اهواز صورت گرفته است که منشا خدمات ارزنده تری به شهروندان شده است.

آموزش در بخش علمی و تامین زیر ساخت‌های آموزشی برای افزایش نیروی جسمانی و علمی آتش نشانان و بروز رسانی تجهیزات دو مقوله مهم در مسیر ارائه خدمات با کیفیت تر یک ضرورت آتش نشان‌ها است.

از سوی دیگر رشد قارچ گونه ساختمان های بلند، بافت قدیمی، کم عرض بودن خیابان ها، افزایش ساختمان های چند طبقه و گسترش شهرنشینی در سال های گذشته نیاز به افزایش تجهیزات آتش نشانی را ضرورت بخشیده بطوری که خیابان های کم عرض خطری جدی برای ساکنان آن است. در این میان توسعه ایستگاه های آتش نشانی متناسب با نیاز هر منطقه و محدوده جغرافیایی و میزان خطرپذیری و ناایمن بودن آن نقطه و براساس برنامه های آتی، و در جهت تحقق اهداف مدیریت شهری، بازسازی ایستگاه های قدیمی و بروزرسانی تجهیزات آتش نشانی یک ضرورت اساسی برای مدیرت شهری می باشد.

در این میان آموزش آتش نشانی و مدیریت بحران و نیز آشنایی با خدمات ایمنی برای تمام صنوف، اماکن و شهروندان برنامه ریزی در مواقع لزوم از اولویت های مدیریت شهری در سازمان آتش نشانی می باشد.

در همین راستا شاهد تحولات مثبت و سازنده در سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز در دوره ششم مدیریت شهری در سال های اخیر هستیم.

احداث ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در مناطق مختلف هشتگانه شهرداری اهواز با ۷۶ ناوگان موتوری و ۲۹۸ نیروی انسانی از جمله جهت گیری های صحیح سازمان آتش نشانی در راه رسیدن به اهداف خود می باشد.

تقویت ایستگاه ساحلی ( پارک لاله)، رنگ آمیزی و جدول کاری،نصب پایه برق و تامین روشنایی و نصب پژوکتور، افزایش تجهیزات ایستگاه های آتش نشانی شامل یک عدد جت اسکی، وسایل کمک های اولیه ، کپسول غواصی ۸ عدد،۲ دست ست غواصی،۱۶ عدد جلیقه نجات، ۲ دست لباس غواصی نو ،خرید یک دستگاه خودروی نردبان ۳۲ متری روز نباور آلمان به همراه تجهیزات اطفا و نجات؛افتتاح پروژه تجهیز ده ایستگاه خودرو آتش نشانی هیوندای ۸ تنی،‌ احداث و تکمیل ایستگاه آنش نشانی منطقه ملاشیه در سال ۱۴۰۱، احداث و تکمیل ایستگاه آنش نشانی شهید فرهادی در منطقه شهید بتدر( چهارشیر)، مطالعه و طرح خرید یکدستگاه خودروی نردبان ۶۲ متری جهت امداد رسانی ساختمان های بلند مرتبه از جمله اقدامات سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز در سال گذشته در راستای بروز رسانی تجهیزات و امداد رسانی به شهروندان حکایت می کند.

راه اندازی مرکز پیام با استفاده از فضای ایستگاه شهید فرهادی با هدف تقویت افزایش تعداد خطوط از ده به پانزده خط،بهبود کیفیت آنتن دهی بیسیم از طریق نصب دکل ۶۲ متری ، افزایش تعداد اپراتور از طریق تامین نیروی انسانی متناسب با استفاده از ظرفیت شهرداری؛ تسریع در پاسخگویی به تماس های ۱۲۵ و در نتیجه تسریع در عملیات امداد و نجات از جمله طرح های ضربتی سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز در سال جاری در جهت توسعه سرویس دهی به شهروندان عزیز اهوازی می باشد.

مجموعه این اقدامات انجام شده و یا در حال انجام میتواند نوبد روزهای خوبی برای سازمان آتش نشانی و ارائه خدمات بهتر و بروزتر به شهروندان عزیز اهوازی باشد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.