×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استاندار: مراکز پژوهشی برای خوزستان الگوی کشت کاربردی پیشنهاد دهند

سیدعلی اکبر حسینی محراب در نشست کارگروه کشت گندم که در محل استانداری برگزار شد اظهارکرد: متاسفانه کشاورزی ما هنوز به روش سنتی انجام می شود در حالی که می توان با بهره گیری از علم روز جهان، به افزایش بهره‌وری کمک کرد.

وی بر جلوگیری از ورود گندم های بی کیفیت به سیلوها تاکید کرد و گفت: با هدف حفظ سلامت جامعه، محموله های وارداتی گندم و ذرت همواره باید متناسب با استانداردهای کشور بررسی و سپس ترخیص شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کنترل‌های لازم در مرزها برای واردات گندم باید به طور جدی انجام شود گفت: مدیران بخش‌های مربوطه باید به شکلی برنامه ریزی و نظارت داشته باشند تا از ورود دلالان جلوگیری شود.

وی در ادامه به موضوع قاچاق گندم اشاره کرد و افزود: لازم است که مرزبانی نیروی انتظامی استان در زمینه قاچاق گندم حساسیت بیشتری داشته باشد و از خروج غیرقانونی گندم به عنوان یک محصول استراتژی پیشگیری شود.

حسینی محراب گفت: توجه به خواسته های کشاورزان بسیار مهم است لذا بانک‌های عامل باید به گونه‌ای عمل کنند که پس از خرید گندم، کشاورزان به حق خود برسند.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت در زمینه تولید گندم باید مدنظر باشد افزود: مراقبت‌های بهداشتی، امنیتی و توجه به استاندارد سازی سیلوها و انبارها باید مورد توجه قرار گیرد تا از این بابت مشکلی نداشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به کم آبی سد کرخه باید از الان به کشاورزان اعلام شود چه محصولی را کشت کنند تا از این بابت هم مشکلی نداشته باشیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

یک میلیون و۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت استان خوزستان است که در صورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.