×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
آموزش ۳ هزار زندانی خوزستانی در کارگاه‌های اشتغالزایی زندان‌ها

علی دهقانی در همایش خیرین اشتغال زندانیان، اظهار کرد: اشتغال و حمایت از تولید در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فرمان مقام معظم رهبری، یک ضرورت در کشور است و همه مسئولان و نهادها باید آن را به‌عنوان یک اولویت قرار دهند تا زمینه‌ سرمایه‌گذاری مشروع در استان خوزستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری موجب پیشرفت و توسعه در جامعه می‌شود، گفت: اشتغال زندانیان، ضرورتی است که مورد تاکید در سند تحول قضایی است و این اقدام بزرگ خیرین عرصه تولید و اشتغال، قدم بزرگی در جهت همبستگی اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اصلاح و درمان برای زندانیانی است که به علل مختلف در حبس هستند.

دهقانی افزود: اشتغال زندانیان یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی کشور است که برای تحقق هرچه بیشتر آن، نیازمند ورود و کمک خیرین هستیم.

وی گفت: با آموزش کارگاهی زندانیان و اشتغال آنان و نیز با کمک همه خیرینی که در این کار خیر شرکت می‌کنند، مددجویان ضمن تحمل حبس، کسب درآمد کنند و پس از آزادی نیز مهارتی برای کسب درآمد سالم داشته باشند.

دهقانی افزود: در سال جاری بیش از سه هزار نفر از زندانیان استان خوزستان در کارگاه‌های زندان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و مشغول به کار شدند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به آزادی ۶۰ زندانی با کمک خیرین، گفت: میزان بدهی این مددجویان که آزاد شدند، بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بوده که درصدی از آن با گذشت شکات و پذیرش اعسار توسط قضات و بخشی از آن نیز با کمک‌های ستاد دیه و خیرین و آورده خود زندانیان فراهم شد.

دهقانی افزود: از ابتدای امسال‌ تاکنون، ۳۶۴ نفر از مجرمان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان خوزستان آزاد شدند.

بنا بر اعلام دادگستری خوزستان، در این همایش، مدیر عامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی و مدیر کل اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان‌ زندان‌های کشور و معاون استاندار، مدیرکل تامینی و تربیتی زندان‌ها و جمعی از دیگر مسئولان استان خوزستان حضور داشتند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.