×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فولاد اکسین خوزستان با هیچ شرکت صنعتی دیگری ادغام نخواهد شد

علی محمدی در صبحگاه بهره برداری شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهارکرد: بر اساس فرآیندهای حقوقی طی شده، موضوع ادغام و یا واگذاری فولاد اکسین در دولت سیزدهم منتفی شده است تا در چارچوب سهامداری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و گروه ملی صنعتی فولاد ایران شاهد تکمیل پرشتاب زنجیره صنعت فولاد کشور و همچنین رفع نیازهای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دریایی باشیم.

وی ادامه داد: این شرکت با استفاده از فناوری خاص در صنعت فولاد کشور طی سال‌های گذشته تاکنون، تمرکز خود را بر تولید “ورق‌های فولادی عریض و استحکام بالا” قرار داده است.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان با اشاره به نقش این شرکت در تامین ورق های مورد نیاز خط انتقال نفت گوره به جاسک افزود: پیش از این به دلیل عدم توان شرکت‌های داخلی در تولید این محصولات، بخش عمده ورق های مورد نیاز پروژه‌های نفتی، از خارج کشور وارد می شد.

وی به جایگاه ایران در دسترسی به ذخایر نفت و گاز اشاره‌کرد و گفت: مجموعه فولاد اکسین خوزستان تلاش دارد در قالب همکاری‌های مشترک با دیگر صنایع، فعالیت بیشتری در نوسازی خطوط لوله انتقال نفت و گاز داشته باشد.

محمدی اضافه کرد: فولاد اکسین خوزستان از توان متخصصان ایرانی برخوردار است و از این ظرفیت بیش از پیش برای نقش آفرینی بهتر در اجرایی شدن چشم اندازهای تعریف شده نظام جمهوری اسلامی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان با اشاره به سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته هم‌اکنون تولیدات این شرکت در ردیف محصولات دانش‌بنیان کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال جاری، پنج محصول جدید به سبد تولیدی فولاد اکسین اضافه شده که قطعا علاوه بر حفظ بازارهای تجاری در ۱۸ کشور از سه قاره دنیا، باید جهت شناسایی بازارهای صادراتی جدید دیگری تلاش شود تا زمینه برای ارز آوری بیشتر محصولات تولیدی فراهم گردد.

بر اساس این گزارش، میزان ورق تولیدی مطابق سبد طراحی شده برای شرکت فولاد اکسین در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۳۳ هزار ۵۱۵ تن بوده است.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.