×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آمادگی ۵ هزار کلاس در خوزستان برای اسکان نوروزی

مسعود حمیدی‌نژاد اظهار کرد: مدارس تنها کار علمی انجام نمی‌دهند بلکه در ایامی که نیاز است چه هر شرایطی که ایام خوش مردم مانند تعطیلات نوروز باشد و چه ایام سختی‌ها مانند وقوع حوادث طبیعی، همیشه مدارس پای کار هستند.

وی افزود: لازم بود برای شروع سال جدید مانند هر سال آمادگی ایجاد شود و بدین منظور حدود ۴۱ پایگاه در سطح استان خوزستان در تمامی حوزه‌ها و نواحی فعال شدند. ۵ هزار و ۲۰۰ کلاس نیز در ۷۰۰ مدرسه برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به امکانات و توانمندی‌های محدود آموزش و پرورش تقسیم‌بندی انجام شد و در این تقسیم‌بندی، حدود ۱۰۰ کلاس به عنوان کلاس ویژه که امکانات نسبتا بهتری دارند، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کلاس الف، یک هزار و ۸۰۰ کلاس ب و هزار و ۲۰۰ کلاس ج آماده شده‌اند.

حمیدی‌نژاد عنوان کرد: امروز در خرمشهر در افتتاح ستاد اسکان نوروزی مقرر شد که مسافران در خرمشهر در مدارس اسکان داده شوند و دیگر نیاز نیست که در پارک‌ها سرگردان و دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و همه مجموعه‌ها پای کار هستند، ادامه داد: مراکز رفاهی در اغلب شهرها آمادگی دارند و برای پذیرایی از میهمانان مهیا هستند اگرچه تعداد آن‌ها محدود است و تا حدودی می‌توانند نیازها را پوشش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در مجموع ۲ هزار نفر از همکانان ما برای پذیرایی از میهمانان آموزش دیده‌اند و آماده راهنمایی مسافران هستند.

وی با اشاره به اسکان مهمانان در پایگاه‌های خوزستان گفت: امسال حدود ۶۴۰ خانوار و ۳ هزار و ۳۰۶ نفر وارد خوزستان شده‌اند. سال گذشته در این ایام بیش از ۱۱۰ هزار خانوار وارد استان شده بودند و احتمال می‌دهیم امسال میزبان تعداد بیشتری از مهمانان باشیم.

وی در خصوص روند پذیرش مهمانان در سال‌های گذشته به صورت حضوری و غیرحضوری یادآور شد: سعی کردیم اپلیکیشن‌هایی را فعال کنیم که در زمان حضور در شهرستان، وقت مهمانان صرف پیدا کردن آدرس و نشانی نشود. ستاد مرکزی اسکان نیز در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان واقع در اهواز فعال است.

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.