×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان مبنی بر تقویت سامانه بارشی

در این اطلاعیه آمده است: سامانه بارشی که از اواخر روز یکشنبه استان را فرا گرفته در بیشتر مناطق به ویژه ارتفاعات شمالی ، غربی و شرقی از عصر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه تقویت می شود و نوع مخاطره شامل رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان است.

بر اساس این اطلاعیه اثر مخاطره شامل لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختالل در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، باال آمدن سطح آب رودخانه ها واحتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی وجاری شدن سیلاب ها، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق کوهستانی و بارش برف در جاده های کوهستانی است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی تاثیر موج اول بارشها را اواخر وقت امشب نشان می دهد؛ طی روز سه شنبه بارشهای پراکنده، مه یا مه رقیق دور از انتظار نیست.

محمد سبزه زاری افزود: موج بعدی بارش از روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه سبب رگبار و رعدوبرق،وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه ای در اغلب مناطق استان، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد، همچنین در روز پنجشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی و بعضا مرکز مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بهبهان با ۳۰.۷ و دزپارت با ۹ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۲۹.۱ و حداقل ۱۵.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارش باران ۲۴ ساعت گذشته استان در ایستگاه هواشناسی حسینیه اندیمشک به میزان ۳۸.۲ میلیمتر ثبت شد.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.