×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران و مواج شدن خلیج فارس

هشدار سطح نارنجی تقویت سامانه بارشی آمده است: با تاکید بر هشدار نارنجی هفتم بهمن نسبت به ورود سامانه بارشی و خروجی مدل های هواشناسی، تقویت سامانه بارشی از ظهر روز سه شنبه تا ظهرروز چهارشنبه هفته جاری پیش بینی می شود که نوع مخاطره شامل رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش و کولاک برف در ارتفاعات و جاده های ارتباطی استان با استان های همجوار شمالی و شرقی است.

بر اساس این اطلاعیه منطقه اثر این وضعیت جوی مناطق شمالی استان شامل حسینیه، اندیمشک، دزفول(شهیون و سردشت) ،شمال شرق خوزستان شامل لالی و اندیکا و شرق استان شامل ایذه،دزپارت و باغملک( صیدون، امامزاده عبداله، قلعه تل) پیش بینی شده است.

بر اساس هشدار سطح نارنجی هفتم بهمن ورود سامانه بارشی از دوشنبه شب تا اوایل روز جمعه هفته جاری سبب رگبار باران و رعد و برق، وزش بادشدید گاهی تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد در بیشتر مناطق استان به ویژه نیمه شمالی و شرقی و مرکز استان و بارش برف در ارتفاعات خوزستان خواهد شد.

در هشدار دریایی سطح نارنجی این اداره کل نیز آمده است: از بعدازظهر دوشنبه تا اواسط چهارشنبه رگبار و رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد متوسط تا شدید و افزایش ارتفاع موج و از روز چهارشنبه تا اواخر پنجشنبه وزش باد متوسط تا شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان قابل انتظار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا اوایل وقت فردا دوشنبه وقوع پدیده مه یا مه رقیق و همچنین احتمال بارش پراکنده در برخی از نقاط خوزستان مورد انتظار است.

محمد سبزه زاری افزود: در شبانه روز گذشته آبادان با ۱۹.۶ و دهدز با ۲.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۹.۳ و حداقل هشت درجه سانتیگراد گزارش شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.