×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
اتصال نیروگاه دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسری برق

محمود دشت‌بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک شب گذشته به صورت موفقیت آمیز به شبکه سراسری سنکرون و متصل شد.

وی افزود: این پروژه یکی از طرح‌های مصوب شبکه برق استان بوده است، افزود: بعد از سنکرون موفقیت‌آمیز این نیروگاه به شبکه سراسری، سرویس نهایی نیروگاه انجام و به شبکه برق منطقه‌ای خوزستان متصل خواهد شد و در پیک تابستان ۱۴۰۲ در مدار خواهد بود.

دشت بزرگ تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک مجموعا ۴۵۱ مگاوات ظرفیت دارد و واحد بخار آن با ۱۴۴ مگاوات در سال‌های آینده وارد مدار خواهد شد؛ این نیروگاه از نوع کلاس f با راندمان بالا و آخرین تکنولوژی روز دنیا توسط گروه مپنا احداث شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: نیروگاه دوکوهه اندیمشک باعث بهبود افت ولتاژ شمال خوزستان می شود و آرایش و پایداری شبکه برق در این منطقه را که چالش‌هایی در این زمینه داشت برطرف می‌کند و در حالت کلی‌تر باعث افزایش تولید و در نتیجه پایداری شبکه برق خوزستان می‌شود.

وی بیان کرد: برای اتصال این نیروگاه به شبکه برق خوزستان پیش از این پست برق ۲۳۰ کیلوولت سبزآب اندیمشک و خط ۲ مداره نیروگاه به این پست برق و خط ۲ مداره نیروگاه به خطوط شوش و هفت‌تپه، توسط برق منطقه‌ای خوزستان احداث شده‌اند تا برق تولیدی نیروگاه را به شبکه تزریق کنند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.