×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
شهر اهواز برای دهه فجر و نوروز آماده شود

سیاوش محمودی در نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز اظهار کرد: در هفته گذشته میزبان شصت و ششمین اجلاس مجمع مشورتی کلانشهرها و مراکز استان‌ها بودیم. با برگزاری دو روزه این نشست، فرصت خوبی برای تبادل تجربه‌ها و گفت‌وگو در مورد مشکلات شهرها فراهم شد. شعار این نشست “تجلی اراده مردم در اداره کشور” بود.

وی افزود: به اذعان حاضران، این دوره یکی از بهترین نشست‌ها بود و موضوعات مهمی در دستور کار بود. بیانیه پایانی این نشست نیز مهم، محکم، مستدل و متفاوت بود

رئیس شورای شهر اهواز گفت: یکی از موضوعات جدی که در دستور کار این نشست قرار داشت، قانون درآمدهای پایدار و خروجی این دستور کار کمیسیون اقتصادی و حقوقی، صدور چهار نامه به معاون رئیس جمهور و وزیر کشور در حوزه شفافیت در ارزش افروده و آلایندگی بود.

محمودی بیان کرد: انتظار همه روسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها این بود که مسئولان سریعتر نسبت به تدوین آیین‌نامه برابر قوانین در بحث قانون درآمدهای پایدار ابلاغ شده، اقدام کنند.

وی با تاکید بر مدیریت واحد شهری عنوان کرد: در آستانه نوروز هستیم و به مجموعه شهرداری تذکر می‌دهم اقدامات لازم برای آماده کردن شهر به منظور استقبال از مسافران نوروزی و زائران راهیان نور را انجام دهند.

رئیس شورای شهر اهواز افزود: آسفالت و ترمیم نوارهای حفاری نیز باید جدی گرفته شود. به شرکت آبفا تذکر می‌دهیم با جدیت این موضوع را دنبال کنند. مسئولان نظارتی نیز نسبت به این موضوع حساس شده و اقدامات عملی نیز در این خصوص داشته‌اند. شهرداری نیز باید با جدیت نسبت به ترمیم نوارهای حفاری، رفع چاله‌ها و روکش آسفالت اقدام کنند.

وی افزود: در یکی دو ماه باقی مانده باید رسیدگی به فضای سبز، زیباسازی، نورپردازی و نظافت شهری به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه انتظار می‌رود در دهه فجر هر روز یک پروژه افتتاح شود، گفت: شهر باید برای دهه فجر و نوروز ۱۴۰۲ آماده شود. انتظار می‌رود هر دستگاه در محوطه اطراف خود را برای دهه فجر و نوروز زیباسازی کند و در صورت انجام این کار، قطعا شهر متفاوت خواهد بود. مکاتبه رسمی در این خصوص داشته‌ایم اما متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه ندیده‌ایم.

محمودی با تاکید بر انجام سریع کارها، گفت: فرآیند کارها در شهرداری بسیار کند است و اینکه شورایی‌ها یک مناقصه را پیگیری کنند خوب نیست.

مصوبات امروز شورا

در نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز با شش دستور کار برگزار شد، لایحه مناقصه تراش و روکش آسفالت معابر در سطح مناطق یک، پنج، شش و هفت شهرداری اهواز به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

طرح اعضای شورای در خصوص جذب سرمایه‌گذار جهت مشارکت در احداث واحدهای تجاری مسکونی و طرح اعضای شورا در خصوص مزایده بخشی از اراضی و املاک شهرداری اهواز  از دیگر مصوبات اعضای شورا بود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.