×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
پایان طرح اصلی فاضلاب اهواز در سال آینده

صادق خلیلیان در جلسه توسعه شهرهای استان خوزستان با محوریت اهواز و کارون که امروز (۱۵ آذرماه) برگزار شد، با اشاره به روند پیشرفت طرح جامع فاضلاب اظهار کرد: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده از سرعت کار و زمان‌بندی لازم برای اجرای این طرح امیدبخش است و دستگاه‌ها متعهد شدند تا شبکه فاضلاب شهر اهواز تا پایان سال ۱۴۰۲ به طور کامل انجام شود.

وی با تأکید بر سرعت‌بخشیدن به ترمیم نوارهای حفاری‌شده از سوی پیمانکاران افزود: تأخیر در ترمیم نوار حفاری شده توسط پیمانکاران یکی از مشکلاتی است که در مسیر اجرای پروژه فاضلاب وجود دارد؛ بر همین اساس ۲۴۰ میلیارد تومان از یک هفته گذشته در اختیار شرکت آبفا قرار گرفت، همچنین اجرای بخشی از کار ترمیم نقاط حفاری به شهرداری سپرده شد.

وی با بیان اینکه مشکل فاضلاب در سه فاز پیگیری و حل می‌شود، گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۵۴ جبهه کاری در نقاط ریزشی و بحرانی در حال انجام است؛ طرح اصلی نیز تا پایان ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد و حل مشکل نقاط بحرانی به گونه‌ای انجام شد که تکمیل کننده طرح اصلی باشد، آسفالت و ترمیم نقاط حفاری شده نیز به عنوان فاز پایانی در حال انجام است.

استاندار خوزستان افزود: ۵ هزار میلیارد تومان از محل حق آلایندگی میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خوزستان توزیع شده که ۶۰ درصد آن به اجرای پروژه‌های اساسی شهرها اختصاص یافته است. یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن به شهر اهواز داده شد؛ همچنین شهرهایی مانند آبادان، خرمشهر، دزفول و … مشمول این اعتبارات شدند تا توسعه زیرساخت‌ها را در این شهرها شاهد باشیم.

خلیلیان با اشاره به تکمیل لاین رفت و برگشت شمال به جنوب پل دانشگاه شهید چمران از محل عوارض آلایندگی ادامه داد: با تکمیل این پل بخش اعظمی از ترافیک کاهش یافت و مابقی آن نیز تکمیل خواهد شد.

وی به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان در جهت توسعه آسفالت شهر اهواز اشاره کرد و گفت: نهضت آسفالت در شهرهای مختلف دنبال می‌شود. در شهر اهواز نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری برای توسعه آسفالت در خیابان‌های مختلف اختصاص یافت.

استاندار خوزستان افزود: بحث‌های مبلمان شهری، تجهیز و نوسازی پارک‌ها نیز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به فرسودگی سیستم حمل و نقل شهری افزود: در مرحله نخست موفق شدیم از محل عوارض آلایندگی ۱۹۹ دستگاه اتوبوس را به استان خوزستان اختصاص دهیم تا شاهد رفاه شهروندان، بهبود سیستم حمل و نقل شهری و کاهش کرایه‌های درون شهری باشیم.

خلیلیان در پایان با بیان اینکه به دنبال ریل‌گذاری توسعه شهری با حل مشکلات اساسی در شهرهای استان خوزستان هستیم، گفت: در راستای بهبود سیستم حمل و نقل سریع شهری بنا است تعدادی ون به سیستم حمل و نقل شهری افزوده شود تا مجموعه مکملی از اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی را داشته باشیم.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.