×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دامپزشکی مقصر اصلی ماجرای کشتارگاه اهواز/ دامپزشکی یا حیات‌خلوت قصابان!!!

نویسنده: کوثر کریمی_از سه هفته قبل سرمایه‌گذار و بهره‌بردار کشتارگاه صنعتی دام اهواز به دلیل عدم رعایت بهداشت راهی زندان شده است، هرچند که جای سرمایه‌گذاری که هیچ رانت و فساد مالی و اخلال در نظام اقتصادی نداشته در زندان نیست ولی می‌توان با بررسی چند نکته متوجه شد که دامپزشکی اهواز مقصر اصلی ماجرای کشتارگاه صنعتی دام اهواز است.

پس از انجام چند بازدید و حضور دادستان مرکز خوزستان در کشتارگاه صنعتی دادم اهواز این موضوع محرز شد که در روند تولید و توزیع گوشت قرمز اختلال یا موارد مربوط به عدم رعایت بهداشت نبوده و تنها جای محل بحث، پاکسازی‌ آلایشات (کله‌پاچه و جگر) دام است.

قوه قضائیه و بهداشت به عنوان دو بال اصلی حفظ و صیانت از سلامت و بهداشت عمومی از نحوه پاکسازی آلایشات ناراضی و خواستار اصلاح وضعیت موجود شدند.

با وجود انجام کُلرزنی در محوطه ورودی و خروجی کشتارگاه، رعایت نکات بهداشتی، لباس فرم پرسنل، وجود سردخانه برای پیش سرد ۲۴ ساعته گوشت با هدف میکروب‌کشی، سوزاندن لاشه دام‌های معدوم شده و جلوگیری از ذبح دام‌های بیمار با نظارت دامپزشک مستقر در کشتارگاه صنعتی دام اهواز ولی انتخاب نحوه پاکسازی آلایشات دامی نه با کشتارگاه بلکه با قصابان است.

پس از بروز نگرانی‌های مختلف از این وضعیت، بهره‌بردار یا همان پیمانکار کشتارگاه صنعتی دام اهواز نسبت به تغییر روند موجود و بسته‌بندی آلایشات برای پیش‌سرد شدن در سردخانه و حتی ثبت سفارش خرید دستگاه یک میلیاردی کله‌پاک کنی اتوماتیک اقدام کرد ولی باز هم قصابان این بسته‌بندی شدن و پروسه انتخابی را هزینه اضافه و مانعی برای فروش آلایشات در تاریخ‌های دلخواه (به دلیل تاریخ خوردن بسته‌بندی آلایشات) تلقی کردند.

مجدداً دامپزشکی اهواز خواستار لغو این بسته‌بندی‌ها به دلیل مخالفت قصابان شد و حالا سرمایه‌گذار کشتارگاه صنعتی دام اهواز برای ترک فعلی که خود قصوری در انجام آن نداشته در زندان روزگار می‌گذراند.!!!!!!

چرا وقتی دامپزشکی خواستار توقف اجرای این بسته‌بندی آن هم به دلیل مخالفت قصابان شده باید سرمایه‌گذار در زندان باشد؟ اگر صلاح رعایت بهداشت و تأمین سلامتی مردم در این نوع بسته‌بندی است، چه حیات‌خلوتی برای قصابان در اداره دامپزشکی وجود دارد که از انجام این کار جلوگیری می‌کند؟

مستندات مربوط به نامه ارسالی ریاست اداره دامپزشکی اهواز با عنوان «عدم اجرای طرح پیش سردگذرانی و بسته‌بندی آلایش دام در کشتارگاه» نیز موجود است.

چرا ستاد تنظیم بازار با محوریت صنعت و معدن قیمت‌گذاری لازم برای این نوع بسته‌بندی را به سرمایه‌گذار اعلام نمی‌کند و از این کار سر باز می‌زند؟! این ترک فعل بین مدیران چرا بررسی نشده و فقط سرمایه‌گذار به عنوان یک مجری باید اکنون در زندان باشد؟!

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز در نامه‌های مختلف ارسالی خطاب به معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون حقوق عامه دادستانی خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی اهواز و همچنین دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار از عدم تعیین قیمت برای پیش‌سرد و بسته‌بندی آلایشات از سوی صنعت و معدن خبر داده ولی در نهایت اقدامی صورت نگرفته است.

سرمایه‌گذاری که از ابتدای شروع به کار میلیاردها سرمایه‌گذاری در ملک متعلق به شهرداری انجام، تأسیسات را بروزرسانی و حتی حقوق پرسنل را به صورت برون‌سپاری به جای شهرداری پرداخت می‌کند، چرا حالا باید در زندان باشد؟! آیا جای سرمایه‌گذاری که با توصیه وی خانواده‌اش طی روزهای اخیر چرخ کشتارگاه صنعتی را گردانده‌اند و از بروز خلل در بازار گوشت قرمز جلوگیری کرده در زندان است؟!

از طرف دیگر حکمی که مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز برای آن راهی زندان شده مربوط به سال ۹۹ و برای تأخیر در بسته‌بندی آلایشات دامی بوده که علت آن هم عدم موافقت قصابان و تهدید به توقف کار کشتار از سوی آنها بوده که اگر این اتفاق رخ می‌داد، بازار تأمین گوشت قرمز نیز با اختلال مواجه می‌شد؛معلوم نیست چرا باید دامپزشکی اهواز به این بهانه یک سرمایه‌گذار را از کار و زندگی خود دور کند!!!!!

نکته آخر اینکه باید سرنخ ماجرای این روزهای کشتارگاه صنعتی دام اهواز را در منفعت ذبح غیرمجاز دام و خروج آلایشات دامی برای تولید سوسیس و کالباس جستجو کرد.د

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.