×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
باید بیش از پیش به بازار کشور عمان ورود کنیم

شهلا عموری با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی میان ایران و عمان، اظهار کرد: ظرفیت‌های صادراتی بسیار خوبی در کشور وجود دارد که با توجه به فضای رقابتی در بازارهای جهانی باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات به کشورهای هدف استفاده شود و در این زمینه عمان یکی از کشورهایی است که باید به صورت ویژه برای ورود و به دست آوردن بازارهای آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم مبادلات تجاری و اقتصادی را با همکاری دو طرفه میان ایران و عمان ارتقا دهیم، افزود: دو کشور ایران و عمان از نظر فرهنگی شباهت‌های بسیار زیادی دارند که می‌توان از این ظرفیت برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک گرفت و تلاش کرد تا با توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور، زمینه را برای توسعه صادرات هرچه بیشتر کالای غیر نفتی به عمان فراهم کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان ادامه داد: مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با کشور عمان باید از طریق استان خوزستان توسعه یابد زیرا ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی در خوزستان وجود دارد که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانیم شاهد تحقق چنین هدفی باشیم که در نهایت منجر به رشد اقتصادی، افزایش تولید و افزایش اشتغال در کشور خواهد شد.

عموری با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در آخرین سفر رئیس‌جمهور به کشور عمان برای گسترش مبادلات تجاری و تسهیل روابط اقتصادی میان ایران و عمان، تصریح کرد: در راستای توسعه مبادلات تجاری و ارتقا سطح روابط اقتصادی، دولت‌های این دو کشور باید برای تجار و بازرگانان بسته‌های حمایتی تدوین کنند تا بتوان در فضایی آرام و بدون دغدغه فعالیت کرد.

وی ادامه داد: کشور عمان یکی از کشورهایی است که خواهان تولیدات داخلی ایران در زمینه کشاورزی و صنعت است و با توجه به این مساله باید از این فرصت بهترین بهره را ببریم و به بازار عمان بیش از پیش ورود کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در پایان با اشاره به نقش مهم حمل و نقل دریایی برای توسعه صادرات میان این دو کشور خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌هایی برای تسریع در جابجایی کالاهای صادراتی به خصوص در حوزه حمل و نقل دریایی مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه دو کشور ایران و عمان قرار بگیرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.