×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سیستم اداری حاکم بر شهرداری اهواز اشکال دارد

محمدحسین ملایی زمانی در نطق پیش از دستور خود در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۴ مهرماه) برگزار شد، با اشاره به خدمات شهرداری اهواز در اربعین حسینی و قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شهردار اهواز و شهرداری معنوی چذابه در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند و بهترین خدمات را به زائران اربعین حسینی ارائه دادند. باید نقاط قوت و ضعف این حوزه شناسایی شود تا در سالیان آتی نقاط چالش رفع شوند و خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

وی افزود: با توجه به تردد زائران اربعین حسینی از اهواز، شهر باید در جایگاه مهمان‌پذیری زائران قرار بگیرد و ارگان‌های ذی‌ربط نیز باید در این مسیر کمک کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی‏، اجتماعی و امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز گفت: با اقدامات شبانه‌روزی شهرداری اهواز ابتدای مهرماه پل فولاد بازگشایی شد که جای تشکر دارد.

ملایی زمانی با اشاره به مشکلات شهری اهواز عنوان کرد: برخی اوقات دیده می‌شود در منطقه‌ای آسفالت خوبی اجرا شده اما به دلیل اینکه زیرسازی به خوبی اجرا نشده است پس از یک سال کار خراب می‌شود و خروجی این همه هزینه، شرایط خوبی نخواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی‏، اجتماعی و امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز افزود: علاوه بر این، سیستم شهرداری در بسیاری از موضوعات کند و فشل است و گاهی کاری که باید در یک ماه انجام شود، یک سال طول می‌کشد.

ملایی زمانی گفت: از طرف دیگر شورای شهر به شورای شهرداری تنزل پیدا کرده و بیشترین تمرکز و فشارمان به شهرداری است و انرژی که بقیه از ما حساب ببرند تا سازمان‌های دیگر با فشار بیشتر به ما کمک کنند، وجود ندارد.

وی بیان کرد: توقعات مردم زیاد است و توقع بجا و بحقی دارند. از طرف دیگر برای انجام کارها عجله داریم اما با این سیستم کج و معوج در حال کار کردن هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی‏، اجتماعی و امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز با تاکید بر اصلاح این موارد گفت: اصلاح این موضوعات زمان‌بر و انرژی‌بر است و به همین دلایل در دوران گذشته به سمت طرح‌های سبک رفتند و به موضوعات اساسی پرداخته نشد و هر ساله با موضوعات عجیب و غریبی مواجه می‌شویم و با وجود تلاش، از سال‌های گذشته و شهرهای دیگر عقب‌تر هستیم.

ملایی زمانی بیان کرد: در این راستا خواستیم شهردار و تیمی از بیرون و با تفکر جدید وارد سیستم شود تا اصلاح اساسی و ساختاری سیستم انجام شود زیرا با ساختار فعلی، هر کسی بیاید نمی‌تواند کار آنچنانی کند. شهردار در حال فعالیت در این زمینه است که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به واگذاری بیمارستان آیت‌الله کرمی اهواز به بنیاد شهید بیان کرد: این بیمارستان تنها بیمارستان خیریه غرب و جنوب غرب کشور است که با ۲۴۴ تخت، چهارمین یا پنجمین بیمارستان خوزستان از نظر تعداد تخت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی‏، اجتماعی و امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز گفت: این بیمارستان از وجوه شرعیه احداث شد اما اکنون از کمیته امداد(ره) به بنیاد شهید واگذار شده است در حالی که معمولا افراد تحت پوشش بنیاد شهید بیمه تکمیلی دارند و تقریبا هزینه‌های درمان‌شان کامل پوشش داده می‌شود و محتاج این بیمارستان نیستند.

ملایی زمانی بیان کرد: بنیاد شهید خودش کار را انجام نمی‌دهد و کار را به یک شرکت خصوصی که به جانبازان خدمت ارائه می‌دهد، واگذار کرده است و معلوم است چه بلایی سر آن می‌آورند. اکنون این بیمارستان بیش از ۷۰ میلیارد تومان بدهی بالا آورده و سه چهار ماه است که حقوق پرسنل پرداخت نشده است. از طرف دیگر مردم بر اساس موارد اعتقادی خود به مراجع دینی اعتماد کرده‌اند و اجازه نداریم چنین کاری انجام دهیم و همه مشمول الذمه هستیم. با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمان و محرومیت مردم این منطقه، باید سیستم مدیریت خوزستان به مساله این بیمارستان مردم محروم رسیدگی کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.