×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
واگذاری تجدیدنظر استاندارد ملی “پوشش‌های گالوانیزه” به خوزستان

علی داودی مدیرکل استاندارد خوزستان اظهار کرد: در کمیته برنامه‌ریزی فلزشناسی ۱۶ موضوع مورد بررسی قرار گرفت که تجدید نظر استاندارد ملی ۱۶۳۵۳ تحت عنوان “پوشش‌های گالوانیزه غوطه‌وری گرم بر روی قطعات آهنی و فولادی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون”، با توجه به انتشار نسخه جدید بین المللی به خوزستان واگذار شد.

افزود : گالوانیزاسیون به روش غوطه‌وری گرم، فرایندی برای ایجاد پوشش روی بر سطح آهن یا فولاد با فرو بردن آن در حمامی حاوی روی مذاب، می‌باشد. سادگی فرآیند گالوانیزه، یکی از مزایای بارز این روش نسبت به سایر روش‌های محافظت در برابر خوردگی است.

وی گفت: گالوانیزاسیون با روش غوطه‌وری گرم یا محافظت مرزی، بیش از هر روش دیگری فولاد را در برابر خوردگی محافظت می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین و پر استفاده‌ترین روش‌ها در محافظت از خوردگی می‌باشد.

داودی بیان کرد: همچنین، گالوانیزه کردن برای محافظت آهن و فولاد بدلیل هزینه کم، راحتی کاربرد، راحتی تعمیرات و نگهداری، روش بسیار مطلوبی است؛ بنابراین نظر به اهمیت موضوع در صنایع، تجدیدنظر این استاندارد مطابق با ویرایش سال ۲۰۲۲، در دستور کار اداره کل استاندارد خوزستان قرار گرفت.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.