×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وزیر اقتصاد:آوار برداری در حوزه اقتصاد پس از چند سال کوتاهی درحال نتیجه دادن است

سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از انبار هوشمند تملیکی خوزستان که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده افزود: تجهیز و احداث ساختمان‌های مربوط به حوزه انبار تملیکی، انبارداری و حوزه‌ای که مربوط به اموال مردم است، پس از سال‌های سال بی اعتنایی به حقوق عامه، کارآفرینان و فعالان اقتصادی که معنایی جز آواربرداری از کوتاهی در بخش اقتصادی ندارد انجام می‌شود.

وی ی بیان کرد: ساختمان‌هایی که امروز قد کشیده اند باید از چهار سال قبل و یا ۱۰ سال پیش در خصوص حفظ اموال مردم، دلسوزانه و مسوولانه برای آنها تصمیم گرفته می‌شد اما نشد.

بزرگترین و نخستین انبار مکانیزه کشور در خوزستان

وی درباره انبار هوشمند تملیکی خوزستان نیز گفت: این انبار در قالب چهار سوله مجهز با امکان بازیابی سریع کالاهای کشور و فرسوده نشدن کالاها، برای نخستین بار در کشور بهره‌برداری شد.

وی افزود: افتتاح این انبار آغاز نسل نو نظام انبارداری و نگهداری کالاها در حوزه سازمان اموال تملیکی کشور به شمار می‌رود که نقطه شروع آن در خوزستان بود.

وزیر اقتصاد و دارایی کشور با بیان اینکه بزرگترین و بالاترین ارزش مربوط به کالاهایی که در چهار تا پنج سال گذشته در انبار تملیکی نگهداری شده و صدور حکم آنها به طول انجامیده است تعیین تکلیف شد، ادامه داد: این کالاها شامل یک هزار و ۶۲ دستگاه خودرو خارجی است که با همکاری دستگاه قضا احکام آنها صادر شد و تا مهر امسال برای همه مردم به مزایده همگانی گذاشته خواهد شد.

خاندوزی گفت: امروز که نسل جدید انبارداری کالا در خوزستان را گرامی می‌داریم باید کمک کنیم ابتدا تسهیل چرخه تجارت برای ما کالای متروکه ایجاد نکند و دوم اگر به دلایلی مدتی کالا نگهداری شود، شان امانتداری با بهترین و کم هزینه ترین روش و به صورت شفاف انجام شود.

وی ادامه داد: امروز قوه قضاییه به عنوان رکن تعیین تکلیف احکام قضایی و تعزیراتی همکاری خوبی با دولت شروع کرده و نیز با همت برخی مسوولان در حوزه اداری این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی وظیفه اصلی خود را تسهیلگری برای کسب و کار ، تولیدکنندگان و مردم می‌داند، گفت: برای اینکه کسب و کار و تولید به آسانی محقق شود و شغل و چرخه تجارت به حرکت درآید وظیفه این وزارتخانه ، امانتداری دارایی‌های ملت و در پیش چشم مردم است.

 

واریز ۵۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی شرکت های نفتی پس از ۱۰ ساله

خاندوزی بیان کرد: بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی شرکت‌های نفتی معوقه از ۱۰ سال گذشته، با پیگیری رییس جمهور وصول و به حساب شهرداری‌های خوزستان واریز می‌شود.
این گزارش حاکیست وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان سفر یک روزه خود به خوزستان علاوه بر بهره برداری از انبار هوشمند اموال تملیکی شهید قاسم سلیمانی که در شهرک صنعتی شماره سه در اهواز است، از این شهرک نیز دیدن کرد.وی قرار است در نشستی با حضور جمعی از فعالان اقتصادی خوزستان شرکت کند.این دومین سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به خوزستان است. وی تیر امسال نیز به این استان سفر کرده بود.

مساحت انبار اموال تملیکی شهید سلیمانی خوزستان حدود ۱۴ هزار مترمربع است که در چهار سوله احداث شده است.

این انبار با هدف حفظ سلامت و یکپارچه‌سازی نگهداری کالاها و با اعتبار ۷۱۰ میلیارد ریال از محل بودجه سازمان اموال تملیکی و وزارت اقتصاد و دارایی خریداری شده که با تجهیز، قفسه بندی و هوشمندسازی آن بهره‌برداری شده است.

با افتتاح این انبار جدید، انبارهای قدیمی اموال تملیکی غیر از یکی از آنها که برای تخلیه کالا در نظر گرفته شده، جمع آوری خواهند شد.

گفتنی است با تاکید رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم تسریع در تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، امسال دو فقره حراج کالای موجود در این انبارها برگزار شد که در فقره نخست هشت میلیارد ریال و و در مرحله دوم ۳۳ میلیارد ریال کالا به فروش رفت.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.