×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
فعالیت ۸ بیمارستان صحرایی در گذرگاه‌های مرزی برای خدمت به زوار اربعین

بهرام عین‌اللهی در بازدید از مراکز خدمات رسانی به زائران اربعین در شلمچه اظهار داشت: ۲۶۱۱ مامور اورژانس، ۳۵۳ نیروهای پزشک، ۸۴۵ نیروی بهداشت، ۲۳۴ آمبولانس، ۳۸ اتوبوس آمبولانس، ۳۸ موتورلانس در مرزهای و گذرگاه‌های اربعین مستقر هستند.

وی به آماده‌ باش ۵۰۰ تخت بیمارستانی در نوار مرزی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: ۹ فروند بالگرد و سه هواپیما برای مواقع اضطراری نیز در حالت آماده باش هستند.

عین‌اللهی گفت: در جلساتی که در عراق داشتیم آمادگی خود را برای اعزام نیروهای تخصصی و پزشکی اعلام کردیم و هر نیرویی که در این امر شرکت کند برای آن ماموریت حساب می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص جوی و گرمای هوا بخصوص در شلمچه و احتمال گرمازدگی زائران، امکاناتی در این خصوص مهیا و در مناطق مرزی به نیروهای درمانی آماده باش داده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زائران با توجه به گرمای هوا سعی کنند در روز و زیر آفتاب زیاد حرکت نکنند تا گرمازده نشوند.

وی به خدمات‌رسانی فعالان عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان به زائران اربعین حسینی در مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه اشاره کرد و افزود: این مرکز مرزی در سراسر کشور نمونه است و توسط دولت سیزدهم آماده و مشغول خدمت رسانی به زائران سید و سالار شهیدان است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.