×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
عضو شورای شهر اهواز: خطر نبود جای تدفین اموات در این شهر جدی است

احمد سراج در هفتاد و سومین جلسه رسمی در صحن علنی شورای شهر اهواز، افزود: ظرفیت آرامستان قدیم اهواز ۲ هزار و ۵۰۰ قبر پیش بینی شده است که حداکثر تا پایان سال ظرفیت این آرامستان به پایان می‌رسد.

وی افزود: جاده دسترسی باغ فردوس که به دلیل تردد ماشین آلات سنگین شرکت های فعال در مسیر این معبر تخریب شده باید اصلاح، و شرکت‌های منطقه در ترمیم آن مشارکت داشته باشند.

سراج ادامه داد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط از جمله شرکت برق برای تامین روشنایی،نیروی انتظامی برای تامین امنیت و نیز اداره راه و شهرسازی و شرکت‌های صنعتی برای اصلاح جاده دسترسی به این آرامستان ضروری است.

 

ظرفیت آرامستان بهشت آباد در حال تکمیل است

رییس کمیسیون تحقیق ،نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به لایحه اصلاح بهای خدمات سازمان مدیریت آرامستان ها گفت: آخرین نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی ۳۸ درصد است و این در حالی است که رشد بهای خدمات در این لایحه ۵۰ درصد تعیین شده که مغایر با قانون است.

سید محمد جواد رضوی با انتقاد از آنچه که وی مسابقه سازمان های دولتی و خدماتی برای افزایش نرخ بهای خدمات خود نامید ، با لایحه افزایش ۵۰ درصدی نرخ بهای خدمات آرامستان بهشت آباد اعلام مخالفت کرد.

 

آرامستان باغ فردوس باید فعال سازی شود

دبیر دوم شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به لایحه اصلاح بهای خدمات سازمان مدیریت آرامستان ها گفت: فضای باقی مانده برای دفن اموات در آرامستان بهشت آباد و آرامستان قدیم اهواز باید شناسایی شود.

عادل شیشه گری افزود: نبود فضای کافی برای دفن اموات موجب بی نظمی زیادی برای تدفین در آرامستان های موجود اهواز شده است.

وی ادامه داد: هر قطعه قبر یک طبقه در باغ فردوس ۳۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که با توجه به برنامه ریزی برای رونق دهی به این آرامستان به عنوان جایگزین آرامستان‌های بهشت آباد و قدیم زیاد است.

 

اهواز در عمل آرامستان رسمی ندارد

مسوول امور ارتباطات و نماینده سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: هم اکنون در آرامستان بهشت آباد مزار خالی وجود ندارد و اگر قطعاتی هم وجود دارد برای طبقات دوم قبور است.

محمد منصوری افزود: آرامستان قدیم تنها تا یک سال آینده ظرفیت دارد و به ناچار باید آرامستان باغ فردوس برای تدفین اموات به سرعت آماده سازی شود که این موضوع هزینه هایی را بر سازمان تحمیل می کند.

وی گفت: با توجه به مشکلات دسترسی و جاده ناایمن آرامستان باغ فردوس و از طرفی تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت آباد و تکمیل ظرفیت آرامستان قدیم در آینده نزدیک، کلانشهر اهواز در عمل آرامستان رسمی ندارد.

لایحه اصلاح افزایش ۵۰ درصدی بهای خدمات سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری اهواز از جمله لوایحی بود که امروز در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت که در نهایت اعضای شورا به بازگشت این لایحه به کمیسیون تلفیق برای بررسی بیشتر رای دادند.

لایحه بهای خدمات  کاشت و نگهداری بوستان های خاطره و زندگی اهواز نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که اعضا به این لایحه رای موافق دادند. بر اساس این لایحه استفاده از ظرفیت های مردمی برای توسعه فضای سبز مورد تاکید قرار گرفته است.

لایحه تعدیل عوارض تخریب فضای سبز از دیگر لوایحی بود که امروز در دستور کار شورای شهر اهواز قرارگرفت که در نهایت اعضا به این لایحه رای مثبت دادند. این لایحه که بر اساس ضوابط موجود پیرامون فضای سبز در کلانشهرهای کشور تدوین شده است که بر این اساس جریمه قطع درختان به ویژه درختان کهن سال در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۹۳ حدود ۲۵ برابر افزایش یافته و رقمی بین ۲۳۰ میلیون ریال تا ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

تهیه شناسنامه برای تمام درختان سطح شهر اهواز، اقدامات پیشگیرانه، برخورد حقوقی با متخلفان، اصلاح و بازسازی ماشین درخت کن برای جا به جایی درختان در مناطق پرتراکم و همچنین پلاک کوبی الکترونیکی درختان از جمله اقدام های صورت گرفته برای جلوگیری از قطع درختان است که در این نشست بر آن تاکید شد. همچنین مقرر شد جرایم دریافتی از قطع درختان در حساب واحد واریز و این پول برای اصلاح، بهسازی و توسعه فضای سبز و همچنین خرید و کاشت نهال استفاده شود.

۱۷ مورد نامگذاری میادین و معابر شهر اهواز نیز دیگر لایحه‌ای بود که اعضای شورای اسلامی شهر امروز به این لایحه رای مثبت دادند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.