×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
در کشت و صنعت نیشکر وضعیت رشدی خوبی داریم/ نوید توسعه در سال‌های آتی

عبدعلی ناصری با حضور در نمایشگاه هفته دولت با اشاره به مجموعه اقدامات شرکت های زیر مجموعه‌، اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی متشکل از ۷ کشت و صنعت نیشکر و ۸ شرکت خدمات رسانی و صنایع جانبی است که به کشت و صنعت خدمات رسانی و پسماند ها را تبدیل به محصولات می کنند.

وی افزود: در مهر ماه سال ۱۴۰۰ هفت تپه را به مجموعه‌ خود اضافه کردیم که متأسفانه در دوران بخش خصوصی آسیب جدی دیده بود، آن را در اختیار گرفتیم و ضمن بازسازی کامل کارخانه شکر مزارع و شبکه های آبیاری و زهکشی آن در حال بازسازی است و امسال به همت کارکنان هفت تپه ۵ هزار هکتار را به زیر کشت نیشکر خواهیم برد که در سال ۱۴۰۲ میزان داشت به ۱۰ هزار خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گفت: در کشت و صنعت نیشکر وضعیت رشدی خوبی داریم البته به جز کشت و صنعت دهخدا که آسیب جدی از خشکسالی سال های گذشته دید اما بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده برای سالهای آینده این موضوع حل شده است.

ناصری ادامه داد: در شهریور ماه امسال به صورت آزمایشی کانال تامین آب را راه اندازی کردیم که در سال‌های آتی به عنوان پدافند غیرعامل برای تامین آب استفاده خواهد شود.

وی با بیان اینکه سایر کشت و صنعت ها از جمله امام خمینی وضعیت خوبی دارند، تصریح کرد: کارخانه ام دی اف امسال به ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب و برای سال ۱۴۰۲ به ۱۳۲ هزار متر مکعب با تولید و کیفیت خوب و با کمترین ضایعات خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: کارخانه خوراک دام شعیبیه در حال بهره برداری است و وظیفه تامین خوراک دارم را با ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب بر عهده دارد، همچنین یک دامداری هزار راسی دام سنگین در آنجا به بهره برداری کامل رسیده که برای اولین بار ظرفیت دامپروری به ظرفیت اسمی خود خواهد رسید.

وی با اشاره به وضعیت کشت و صنعت دعبل خزاعی، عنوان کرد: کشت و صنعت دعبل خزاعی نیز وضعیت و رشد خوبی نسبت به سال گذشته دارد و محصول خوبی هم تولید خواهد می کند در کنار شرکت خمیر مایه و الکل رازی است که خمیر مایه از ظرفیت اسمی آن عبور و به ظرفیت بالاتری برای اولین بار خواهد رسید و از ظرفیت اسمی الکل عبور خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: کشت و صنعت سلمان به صورت عام رشد خوبی دارد اما انتظار افزایش بیشتر داریم، کشت و صنعت حکیم فارابی وضعیت خوبی دارد و از نظر تولید شکر سفید و دارویی مشکلی نداریم و در رابطه با تولید شکر خام کارهایی دارد انجام می‌ شود که آسیب هایی که در این کشت و صنعت بر اثر خشک‌سالی بوده برطرف کنیم و ظرفیت تولید را افزایش بدهیم.

ناصری در رابطه با کشت و صنعت امیر کبیر، توضیح داد:تولید شکر سفید مثل سال گذشته بالای ۱۷۵ هزار تن خواهیم داشت و کشت و صنعت میرزا هم از شرایط مناسب در حد قابل قبول برخوردار است.

وی افزود: در شرکت راصد صنعت ظرفیت تولید قطعات پمپ کما فی سابق در حال انجام است و با توسعه ماشین ها وضعیت تولید قطعات و پمپ را ارتقا خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: شرکت آبان بسپار امسال در تولید کیسه شکر از ظرفیت قابل قبولی که برای آن در نظر داشتیم عبور کرد و رکوردهای خوبی ثبت کرده و امیدواریم در سایر بحث تولید قطعات بتنی و پمپ سایر کارهایی که باید را انجام بدهد.

ناصری با بیان اینکه شرکت جدیدی در سال ۱۴۰۰ به مجموعه نیشکر اضافه شد، تصریح کرد:! این شرکت به نام ایمن ترابر نیشکر است که زنجیره ارزش تولید را تکمیل می کند و حمل شکر و سایر محصولات را انجام می دهد که در سال ۱۴۰۰ توانست ۴۵۰ هزار تن بار را جابجا کند و در فکر افزایش حمل بار این شرکت نیز هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.