×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رییس مرکز بهداشت خوزستان: بیماری تب کریمه کنگو واکسن موثر یا درمان قطعی ندارد

دکتر سید محمد علوی در بخش خبر سیمای خوزستان بیان کرد: تب کریمه کنگو، یک بیماری ویروسی با نرخ مرگ و میر ۴۰ درصد است؛ یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری کاهش انتقال کنه به انسان است.

وی گفت: پوشیدن لباس آستین بلند و رنگ روشن برای افرادی که با دام سر و کار دارند، استفاده از کنه کش برای کشتن کنه روی لباس، استفاده ازمواد دور کننده کنه از پوست و بدن و بررسی لباس و بدن از نظر کنه از جمله راه‌های پیشگیری است.

علوی ادامه داد: هنگام دست زدن به حیوانات پوشیدن دستکش و لباس حفاظتی در کشتارگاه‌ها و دامداری‌ها و قرنطینه کردن دام پیش از ورود به کشتارگاه الزامی است و درمان دام‌ها با کنه کش‌ها ۲ هفته پیش از وارد شدن به کشتارگاه‌ها قابل توجه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز با بیان اینکه این بیماری از طریق تنفسی منتقل نمی‌شود گفت: استفاده از وسایل حفاظتی نظیر لباس، ماسک محافظ صورت و عینک در پرستاران و پزشکان و شستن دست ها با آب و صابون برای افراد ملاقات کننده با این بیماران توصیه می‌شود.

تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (Crimean Congo Hemorrhagic Fever(CCHF)) یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه، تماس با خون، ترشح یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

اول شهریور یک نفر بر اثر تب کریمه کنگو در بهبهان فوت شد و هم اکنون سه نفر مشکوک به این بیماری در بهبهان زیر مراقبت هستند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.