×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آبرسانی به ۱۳۶۱ روستای خوزستان در دولت سیزدهم

محمدرضا کرمی نژاد در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های آبرسانی شادگان اظهار کرد: دولت عزم جدی برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب خوزستان دارد و پروژه‌های آب و فاضلاب در تمام استان با جدیت در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم تا مشکلات آب و فاضلاب خوزستان با نگاه ویژه رییس جمهور، وزارت نیرو و آبفا کشور یکبار برای همیشه حل شود و در خوزستان هیچ مشکل آب و فاضلاب نداشته باشیم.

مدیرعامل آبفا خوزستان به پروژه‌های آبرسانی در شهرستان شادگان اشاره و خاطرنشان کرد: امروز پنج پروژه آبرسانی وارد مدار بهره‌برداری شد و سه پروژه دیگر آبرسانی کلنگ‌زنی می‌شود. جمعیت تحت پوشش این پروژه‌ها ۸۲ هزار نفر برای ۵۴ روستای هدف در شهرستان شادگان است.

کرمی نژاد همچنین با اشاره به افتتاح ایستگاه تقویت فشار آب تاسیسات دریسیه شادگان اظهار کرد: امروز ایستگاه تقویت فشار آب تاسیسات دریسیه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش این طرح ۶۰۰۰ نفر است و هشت روستای شادگان از آب با کیفیت غدیر بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به روستاهای تحت پوشش این ایستگاه تقویت فشار بیان کرد: روستاهای عچرشیه، نثار بزرگ، نثار کوچک، دریسیه علیا، دریسیه وسطی، دریسیه سلفی، ابوصخیر و کاظمی خلف با وارد مدار شدن این ایستگاه آب پایدار و با کیفیت خواهند داشت.

کرمی نژاد به پروژه دیگر آبفا در شادگان اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی ام الغزلان با مشارکت قرارگاه منطقه‌ای کربلا و همیاری سردار خادم سید الشهدا به طول ۲۲ کیلومتر خط انتقال کلنگ‌زنی شد .

مدیرعامل آبفا خوزستان بیان کرد: در این پروژه یک مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی و یک ایستگاه پمپاژ احداث می‌شود و اعتبار این پروژه ۲۲۰ میلیارد ریال است.

وی به روستاهای تحت پوشش این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در این پروژه شش روستای شادگان آب پایدار خواهند داشت و جمعیت تحت پوشش این طرح ۱۴ هزار نفر است.

کرمی نژاد با اشاره به دیگر پروژه آبرسانی آبفا در شادگان اظهار کرد: طرح بازسازی و راه‌اندازی تاسیسات آبرسانی شاه ولی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی ادامه داد: روستاهای تحت پوشش این طرح هشت روستا است که شامل روستاهای شاه ولی، فرع زایر، آلبوسوادی، معاره، بیت عاشور، بیت عبید، بیت داوود و عطیه است و جمعیت تحت پوشش این طرح ۸۵۰۰ نفر است.

کرمی نژاد با اشاره به بهره‌برداری از پروژه اصلاح شبکه آبرسانی تاسیسات یعقوب تصریح کرد: این پروژه با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری شده و جمعیت تحت پوشش این طرح ۱۱۰۰ نفر است.

مدیرعامل آبفا خوزستان عنوان کرد: پروژه تقویت فشار آب منطقه چومه سید علوان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال برای جمعیت تحت پوشش ۲۰۰۰ نفر وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های آبفا تصریح کرد: کلنگ‌زنی احداث مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی تاسیسات آبرسانی دهستان بوزی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال است و جمعیت تحت پوشش این طرح نیز ۱۴ هزار نفر است. در این پروژه ۲۵ روستا از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

کرمی‌نژاد عنوان کرد: آیین کلنگ‌زنی خط انتقال تقویت آبرسانی به روستاهای دهستان آبشار با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال برای جمعیت تحت پوشش ۷۰۰۰ نفر از امروز آغاز شد.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: پروژه آبرسانی به روستای عبودی نیز با اعتبار ۱۵میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری شد و مشکل آب شرب این روستاها برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها در شهرستان شادگان مشکل آب شرب شهرستان شادگان به صورت کامل برطرف می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.