×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بی اطلاعی نمایندگان خوزستان از جزئیات مصوبات سفر دولت به خوزستان

محمد کعب عمیر، در خصوص روند پیشرفت مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خوزستان اظهار کرد: اطلاعی از جزئیات مصوبات سفر دولت به استان خوزستان نداریم و چیزی هم مشخص نشده است.

وی گفت: حتی یک برگه‌ای به دست نمایندگان خوزستان در مجلس ندادند که پروژه‌های اولویت دار استانی یا شهرستانی کدام پروژه‌ها هستند در حالی که حداقل باید نمایندگان را مطلع می‌کردند؛ البته یک اطلاعاتی را صرفاً در اختیار ما گذاشتند که فلان کارخانه یا فلان پروژه نیازمند این مبلغ اعتبار است.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس افزود: پروژه‌های شاخص و مهمی را که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه بیشتر از آنها مطلع بوده است و ما به آنها معرفی کنیم، نخواستند و هیچ کمکی از نمایندگان گرفته نشد.

کعب عمیر بیان کرد: اگر از روز اول به نمایندگان خوزستان اطلاع می‌دادند و از آنان کمک می‌خواستند شاید بهتر می‌توانستند پروژه‌های اولویت دار و مهم را جز مصوبات سفر دولت به استان خوزستان در بیاورند.

وی ادامه داد: آن اطلاعاتی را که باید از نمایندگان گرفته می‌شد، نگرفتند و نظارتی که نمایندگان باید داشته باشند با توجه به مشخص نبودن جزئیات مصوبات سفر دولت وجود ندارد.

کعب عمیر تصریح کرد: استاندار خوزستان با حضور در جمع مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس اعلام کرد که ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خوزستان مصوب شده اما نمی‌دانیم این ۳۶ هزار میلیارد تومان کجا و برای چه کارهایی قرار است که هزینه شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: اصلاً نمی‌دانیم منبع مالی این اعتبار ۳۶ هزار میلیاردی قرار است از کجا تأمین شود آیا از صندوق توسعه ملی یا نفت است؟ البته ظاهراً پنج هزار میلیارد تومان آن از نفت است.

وی به اظهارات مختلف نسبت به اعتبارات تخصیصی اشاره کرد و افزود: پس از آن در یک مصاحبه اعلام می‌شود که این مبلغ پنج هزار میلیارد تومانی از مسئولیت‌های اجتماعی نفت است اما پس از چند روز دیگر در نشستی این اعتبار را برای پروژه‌های نفتی نیمه‌کاره می‌دانند. خودمان هم هنوز متوجه نشدیم در خوزستان چه خبر است.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس با انتقاد از قرار ندادن پروژه‌های مهم این شهرستان در مصوبات سفر دولت به خوزستان گفت: مثلاً در حوزه انتخابیه شهرستان شوش و کرخه پروژه‌های مهم و اولویت داری وجود دارد که باید جز مصوبات سفر دولت به خوزستان قرار می‌گرفتند اما این کار صورت نگرفت.

کعب عمیر بیان کرد: همین بیمارستان جدید شهدای شوش را بنده با پیگیری و مکاتباتی که با معاون اجرایی رئیس جمهوری داشتم، توانستم جز مصوبات سفر دولت به خوزستان قرار بدهم تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار را برای تکمیل بیمارستان مصوب کنند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس در ادامه اعتبار مصوب شده برخی پروژه‌ها و طرح‌های برخی شهرها را کافی ندانست و گفت: اعتباری که برای طرح فاضلاب شهری برخی شهرهای خوزستان در مصوبات سفر دولت به خوزستان هم چون شهرستان شوش در نظر گرفته‌اند، اصلاً جوابگو نیست؛ مگر می‌شود طرح به این مهمی را با سه میلیارد تومان تکمیل کنند قطعاً این کار شدنی نیست و باید فکری به حال این موضوع داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.