×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرزهای چذابه و شلمچه بسته شدند

فرماندار شهرستان دشت آزادگان دوشنبه شب با اعلام این خبر گفت:ساعت ۱۶ روز دوشنبه به دنبال بروز برخی ناآرامی‌های سیاسی در عراق ، طرف عراقی درخواست کرد مرزهای چذابه و شلمچه بسته شود که ساعت ۲۰ تصمیم گرفته شد این ۲ مرز بسته شوند.

حمید سیلاوی افزود: شماری از زائران عتبات عالیات در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه که بنا بود به شهرهای مقدس عراق عزیمت کنند برگردانده شدند و عملا این ۲ مرز اصلی و رسمی بر روی زائران اربعین بسته شد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم با رایزنی با مقام های عراقی شرایط را برای بازگشت زائران ایران به کشور و عزیمت اتباع عراقی به کشورشان فراهم کنیم ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط سیاسی و امنیتی عراق، تردد زائران از سرگرفته شود.

سیلاوی از عموم زائران حضرت سیدالشهدا(ع) که قصد عزیمت به شهرهای مقدس عراق را دارند خواست تا اطلاع بعدی به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه نکنند.

فرماندار دشت آزادگان ابراز امیدواری کرد با بهبود وضعیت سیاسی و امنیتی عراق ، زائران اربعین کشورمان و دیگر کشورهای جهان بتوانند از مرزهای چذابه و شلمچه در کنگره بین المللی اربعین شرکت کنند.

سیلاوی گفت: هرگونه تغییرات در بازگشایی مرزهای چذابه و شلمچه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

طبق برنامه قبلی قرار بود پیاده روی زائران اربعین حسینی از مرزهای چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر از ۱۴ شهریور شروع شود.

گزارش رسیده مرزهای رسمی مهران و خسروی نیز دوشنبه شب بنا به تقاضای مقام های مرزبانی و امنیتی عراق بسته شدند.

سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین گفت:باتوجه به نا آرامی های عراق و مقررات منع آمد و شد سفارت کشورمان در عراق اطلاعیه‌ای برای منع آمد و شد در شهرهای زیارتی صادر کرد.

پیش بینی شده اربعین امسال پنج میلیون زائر از مرزهای شش گانه کشور رهسپار کربلای معلا شوند.

براساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۲۶شهریور روز اربعین حسینی است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.