×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
شناسایی ۲ بیمار مبتلا به التور در اهواز و کارون

دکتر سید محمد علوی بیان کرد: با توجه به بومی بودن بیماری التور، بروز آن در این فصل قابل انتظار بود، اما با توجه به بروز مواردی از بیماری در همسایه غربی و احتمال ابتلای مسافرانی که به آنجا و استان‌های نوار غربی کشور تردد دارند، از چند ماه گذشته با  افزایش هوشیاری و حساسیت سیستم مراقبت سندرمیک بهداشت انجام شد که به تازگی ۲ مورد ابتلا به بیماری رصد و از طریق آزمایش نمونه‌های اخذ شده شناسایی شد.

وی افزود: از ۲ بیمار مذکور یکی به خارج از خوزستان مسافرت داشته و دیگری با شخصی که به خارج از استان مسافرت داشته در تماس بوده است.

علوی ادامه داد: علامت اصلی بیماری التور اسهال حاد آبکی است که البته ۷۵ درصد از افراد آلوده به میکروب بدون علامت، ۲۰ درصد اسهال خفیف و فقط پنج درصد با اسهال شدید به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که از آنها نمونه گرفته شده و در صورت مراجعه به موقع و سریع، با جایگزینی آب و املاح مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: علوی راه‌های انتقال میکروب را از طریق آب و مواد غذایی آلوده و رعایت نکردن بهداشت دست‌ها عنوان و توصیه کرد: در مسافرت‌ها از آب سالم و بهداشتی استفاده شود، غذاهای گرم به صورت تازه و داغ مصرف نموده و غذاهای اضافه و شب مانده در یخچال نگهداری و حتما پیش از مصرف خوب داغ شود؛ سالم‌سازی سبزیجات نیز به صورت بهداشتی و رعایت بهداشت دست با شست‌وشوی مداوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

التور یک بیماری حاد اسهالی است که عامل آن میکروب وبا است. علایم بیماری ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده باریک افراد آلوده ترشح می شود. بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش می شود و آب و غذا را آلوده می کند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.