×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
عدم رعایت الگوی مصرف به کابل‌های برق در اهواز خسارت زد

علیرضا شکرخدایی اظهار کرد: بخش‌هایی از خط تامین کننده برق کوی ملت و زیتون کارمندی در اثر افزایش بار و مصرف بی رویه شهروندان دچار حادثه شد.

وی افزود: با وجود اطلاع رسانی‌های وسیع به شهروندان اهوازی در خصوص ناترازی تولید و مصرف و همچنین ضرورت توجه به پیام‌های مدیریت مصرف و رعایت الگو در ساعات پیک بار طی روزهای گذشته بر اثر بی توجهی برخی مشترکان به الگوی مصرف شاهد حوادث ناخواسته اتفاقاتی و همچنین خسارت به تجهیزات بودیم.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در این زمینه آسیب به کابل ۳۳ هزار ولت خط زمینی تغذیه کننده برق کوی ملت و زیتون کارمندی از روز گذشته باعث قطعی برق این منطقه و بروز خسارت‌هایی شد.

شکرخدایی ادامه داد: خوشبختانه برای حل مشکل قطعی با تلاش فراوان نقطه اتصال به سرعت توسط تکنسین‌های شرکت شناسایی شد و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق اهواز بلافاصله از نیمه شب گذشته ابتدا برق مناطق مسیر مورد نظر را از دیگر فیدرهای همجوار تامین کردند و گروه‌های عملیاتی امور برق منطقه پنج اهواز بلافاصله در محل حاضر و هم اکنون در حال تعمیر و تعویض و نصب کابل جدید هستند.

وی با اشاره به یک توصیه‌ برقی در روزهای گرم و پرمصرف تابستان ادامه داد: لوازم برقی که در مدار برق قرار دارند و از آن‌ها استفاده نمی‌شود، ۸ درصد برق مصرف می‌کنند و لازم است پس از اتمام کار بخاطر مباحث ایمنی، طول عمر دستگاه الکترونیکی و کاهش مصرف خود این لوازم از مدار برق خارج شوند.

شکرخدایی خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف برق صیانت از منابع ملی و عمومی کشور است و ضرورت دارد با بکارگیری شیوه‌های بسیار ساده نظیر عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند لباسشویی، جاروبرقی، اتو و حتی لامپ اضافی در ساعات اوج مصرف به ویژه (از ساعات ۱۲ تا ۱۸) و سرویس به موقع لوازم برقی در این مسیر گام برداریم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.