×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اتمام بازنگری طرح هادی ۴۲۰ روستای خوزستان تا پایان شهریور

محمود اکبری فضلی در خصوص پروژه هایی که قرار است در هفته دولت افتتاح شوند، اظهار کرد: در حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن در استان خوزستان از هفته دولت سال گذشته تا امروز، حدود ۷۰۰ روستا با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار داشتند و به طور متوسط از سال گذشته تا امروز روزانه یک روستا به بهره برداری رسیده است.

وی در خصوص بازنگری طرح های هادی روستایی تصریح کرد: طرح هادی حدود ۴۲۰ روستا را از محل اعتبارات ملی و استانی در سطح استان به مرحله بازنگری رساندیم و تاکنون تقریبا جلسات فنی حدود ۳۵۰ روستا برگزار شده است و امیدوارم تا پایان شهریورماه کل این ۴۲۰ طرح که حدود ۲۸ میلیارد تومان اعتبار دارد را به بهره برداری برسانیم و با این طرح ها مشکلات روستاییانی که در زمینه طرح هادی، اراضی مسکونی یا اراضی پیشنهادی مشکل دارند حل خواهد شد.

اکبری فضلی با بیان اینکه سهمیه صدور سند شهری و روستایی استان خوزستان از سال گذشته تا سال جاری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر حدود ۶ هزار جلد سند بوده است، عنوان کرد: در روستاها حدود ۲ هزار جلد سند صادر شده است و تا پایان سال جاری حدود ۶ هزار جلد سند به مردم استان تقدیم خواهیم کرد.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن واگذاری زمین های روستایی به اقشار واجد شرایط در سطح روستاها است که ما امسال ۲۰۰ قطعه زمین سهمیه داشتیم که تا به امروز ۱۰۰ قطعه زمین را به روستاییان واگذار کردیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: به طور کلی حوزه عمران روستایی شامل خدمات بهسازی، جوی، جدول، زیرسازی، آسفالت، پیاده روسازی، احداث پارک، احداث فضای بازی کودکان و همچنین طرح ها و اسناد روستایی می شود و خوشبختانه به جایگاهی رسیده ایم که خدمات عمران روستایی بر اساس شاخص جمعیت، خانوار و تعداد روستاهای هر شهرستان به صورت عادلانه توزیع شده است و همه شهرستان های استان خوزستان از نعمت خدمات عمران روستایی برخوردار هستند.

اکبری”فضلی گفت: خدمات بهسازی شامل آسفالت، خیابان سازی، پیاده روسازی و فضای بازی می شود که در سال گذشته در این زمینه به طور میانگین روزانه یک روستا را توانستیم به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه برای کمک به زیرساخت های گردشگری در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی انجام شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ کار تعدادی از روستاها از محل اعتبارات گردشگری انجام شده و گردشگران ما در سطح روستاهایی که در حال کار است از نعمت بازدید و گردش برخوردار شدند. در سال ۱۴۰۱ نیز تامین زیرساخت های گردشگری تعداد ۷ روستا را پیش بینی کردیم که این طرح ها در شهرستان‌های بهبهان، باغملک، دشت آزادگان، شوش و دزفول در حال تکمیل هستند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.