×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
استاندار خوزستان:عزم دولت برای توسعه استان جدی است

صادق خلیلیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با صدای خوزستان بیان کرد: رییس جمهور در نخستین سفر خود به خوزستان در پنجم شهریور پارسال، مشکلات مختلف استان از جمله تنش آبی، فاضلاب، مشکلات کارگری و … را مورد بررسی قرار داد و مصوباتی تصویب شد.

 

اختصاص ۳۴۰ هزار میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به خوزستان

وی افزود: پیرو سفر استانی رییس جمهوری ۳۴۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای مصوبات این سفر اختصاص یافت که ریل گذاری خوبی صورت گرفت و در مرحله اولیه ۲۰ هزار میلیارد ریال در نیمه دوم پارسال برای تسریع در اجرای پروژه ها پرداخت شد.

خلیلیان به معضل فاضلاب شهر اهواز اشاره کرد و گفت: در راستای حل این مساله، طرح اضطراری در جهت تکمیل طرح اصلی انجام شد و مشکلات هرساله در پاییز و زمستان پارسال تکرار نشد؛ البته فاضلاب شهر اهواز تا ۲ سال دیگر به صورت کامل به بهره برداری می رسد اما این طرح اضطراری برای نقاط بحرانی اجرا شد.

وی افزود: با پایان یافتن پروژه فاضلاب شهر اهواز، ورودی فاضلاب به رودخانه کارون جمع آوری شده و در تاسیسات فاضلاب شرق و غرب کارون تصفیه و در توسعه صنایع و کشاورزی استفاده خواهد شد.

اجرای طرح آبرسانی غدیر

استاندار خوزستان کیفیت آب شرب را از دیگر معضلات خوزستان یاد کرد و ادامه داد: مردم خوزستان از کمبود آب در روستاها و شور بودن آن در شهرهای پایین دست رودخانه‌های دز، کارون و کرخه شکایت داشتند که در این راستا طرح آبرسانی غدیر توسط دولت تسریع و قرار شد ۲ ساله به تمام برسد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح اضطراری و میان مدت بنا شد در مدت هشت تا ۱۰ ماه آب با کیفیت و مطمئن به مردم برسد که با محقق شدن آن چندین ایستگاه پمپاژ، ۱۰ پمپ قوی و یک خط لوله بزرگ با بیش از ۱۰۰ کیلومتر طول، با منبع آب دز، آب شرب با کیفیت را برای ۵۲ درصد جمعیت شهر و روستای خوزستان برای بیش از ۲.۵ میلیون نفر تامین می‌کند که بخشی از طرح به صورت آزمایشی اجرا شده و تا ۲ هفته آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

 

تامین آب شرب یک هزار و ۵۰۰ روستا

استاندار خوزستان ادامه داد: پارسال آب شرب حدود یک هزار و ۱۰۰ روستای خوزستان پایدار شد، و چند ماه نخست امسال ۴۰۰ روستا آبرسانی شدند و در مجموع آب شرب یک هزار و ۵۰۰ روستا از پارسال تاکنون تامین شده است.

وی به مشکلات تنش آبی خشکسالی از منظر وضعیت بارش ها اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته، مجموع بارندگی خوزستان ۲۱ درصد کاهش یافت که با تغییر الگوی کشت موفق شدیم تولید گندم را نسبت به سال پیش از آن افزایش دهیم به گونه ای که خرید تضمینی گندم از یک میلیون و ۸۹ هزار تن به بالای یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسید که در این شرایط  صرفه جویی خوبی در واردات گندم صورت می‌گیرد.

 

حل مشکلات کارگری

خلیلیان در ادامه به مشکلات کارگری در خوزستان به ویژه در شرکت کشت و صنعت نیشکرهفت تپه اشاره کرد و گفت: شرکت هفت تپه اوایل کار دولت سیزدهم به شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی ملحق و مشکلات کارگری و پرداخت معوقات برطرف شد و کارخانه اورهال و در مسیر رو به رشدی قرار دارد.

 

تکمیل و بهره برداری ۱۰ بیمارستان در مصوبات سفر

استاندارخوزستان در خصوص مشکلات حوزه بهداشت و درمان توضیح داد: تجهیز، تکمیل و بهره برداری حدود ۱۰ بیمارستان خوزستان در مصوبات سفر استانی رییس جمهور گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از بخش هایی از یک بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در آبادان از جمله در اورژانس آغاز شده و در گردشگری سلامت کنار استان بصره و العماره عراق قرار داریم که امتیاز خوبی محسوب می‌شود.

خلیلیان بیان کرد: بزرگترین آی سی یو خاورمیانه در شهر اهواز در چند ماه گذشته به بهره برداری رسید و ۲۴ مرکز بهداشت و درمان هفته دولت امسال در خوزستان بهره‌برداری می‌شود.

استاندار خوزستان در خصوص اقدامات دولت در حوزه راه‌های استان نیز گفت: تکمیل ۲ راه اصلی یکی از خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری و اصفهان، و دیگری به سمت کهگیلویه و فارس جزو مصوبات استانی  گنجانده شد که حدود ۳۰ سال تکلیف آنها مشخص نبود.

وی گفت: ۳۰ کیلومتر از راه به سمت چهار محال و بختیاری به زیر بار برده شده که مناطق مرکزی کشور را از طریق خوزستان به آب‌های آزاد وصل می‌کند و از نظر گردشگری و تجارت، برای کشور راهبردی است. تکمیل ۲ خطه کردن راه آهن اهواز – اندیمشک نیز از جمله دیگر اقدامات مثبت در جریان سفر استانی رییس جمهور است.

 

بهره‌برداری از ۱۹۶ پروژه در هفته دولت

خلیلیان با بیان اینکه ۱۹۶ پروژه در هفته دولت اسمال در خوزستان به بهره برداری می‌رسند در خصوص اقدامات فرهنگی این هفته بیان کرد: احداث خانه هنرمندان از معدود خانه های مدرن در سطح کشور آماده بهره برداری در هفته دولت است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: فاز دوم و سوم کارخانه روغن کشی و صنایع جانبی در بندر امام خمینی(ره) نیز آماده بهره برداری است و بهره برداری آزمایشی کارخانه فولاد جهان آرا در شهرک صنعتی خرمشهرآغاز شده است، ضمن اینکه ۱۴۶ واحد صنعتی، کارخانه راکد و نیمه راکد در استان نیز فعال شده است.

 

بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت

وی بیان کرد: با همت دولت و وزارت نفت، بخش هایی از طرح های سرمایه گذاری برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت بهره‌برداری و قراردادهای توسعه جدیدی منعقد شد که به جای سوخته شدن به عناصر مفیدی مانند اتان، بوتان، پروپان و … تبدیل شوند.

وی گفت: در حوزه پرورش میگو نیز طرح بزرگی در خوزستان آماده بهره برداری است.

خلیلیان همچنین در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا بیان کرد: ساخت حدود ۶۲۰ واحد مسکونی به پایان رسیده و ۴۶۰ واحد نیز تکمیل و آماده تحویل است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.