×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
وضعیت پایدار موج کرونا در خوزستان / آمادگی بهداشت برای پذیرش موارد مشکوک به آبله میمونی

دکتر سید محمد علوی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید – ۱۹ در خوزستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۷۵ نفر به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند و از این تعداد، ۲۲۰ بیمار قطعی شناسایی شده‌اند که نسبت به روز قبل ۷۵ نفر بیشتر بوده است.

وی افزود: در این مدت ۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری شده‌اند که تعداد موارد بستری نسبت به روز قبل از آن چهار نفر بیشتر شده است.

علوی گفت: روند بیماری مقداری افت و خیز دارد اما در مجموع وضعیت ثابت و پایدار است و در صورت تدوام این روند، کم کم از موج بیماری خارج خواهیم شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تفاوت آبله مرغان و آبله میمونی نیز گفت: در آبله میمونی علائم اولیه تب، درد عضلانی، سر درد و بزرگ شدن غدد لنفاوی است که این ویژگی در آبله مرغان دیده نمی‌شود و در مرحله دوم که چند روز بعد از مرحله نخست رخ می‌دهد، بثورات یا ضایعات پوستی ظاهر می‌شوند.

وی افزود: در آبله مرغان ضایعات پوستی در تنه و شکم ظاهر می‌شود اما در آبله میمونی ضایعات در صورت، دهان، دست‌ها، پاها، کف دست‌ها، کف پاها و ناحیه تناسلی بروز پیدا می‌کند.

علوی گفت: آبله مرغان شدت واگیری فوق‌العاده بالایی دارد در حالی که آبله میمونی بیماری شایعی نیست و ابتلا به آن کم است.

وی تصریح کرد: البته در روزهای اخیر در ۹۲ کشور مواردی از شدت ابتلا به آبله میمونی گزارش شده است و حواس‌مان جمع و بیماری تحت رصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به پزشکان و کارشناسان بهداشت در خصوص تشخیص مبتلایان به بیماری آبله میمونی، افزود: به تمام مراکز منتخب اعلام کرده‌ایم آماده پذیرش بیماران مشکوک باشند. کارشناسان بهداشت از بیمارانی که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، در مرکز منتخب نمونه‌گیری می‌کنند اما از بیماران بستری، در بیمارستان نمونه گرفته می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.