×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دامپزشکی خوزستان: فقط بخش آلایش دامی کشتارگاه اهواز پلمب شده است

دکتر مصطفی کنارکوهی افزود:در ۲ روز اخیر آلایش‌های دامی کشتارگاه دام اهواز برای فراوری به یک کشتارگاه دیگری ارسال شده، ولی بخش اصلی کشتارگاه دام اهواز همچنان فعال بوده و کشتار دام طبق روال عادی انجام می‌شود.

وی با اشاره به بازدید روز جمعه گذشته دادستان اهواز، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و مسئولان دامپزشکی استان از کشتارگاه دام اهواز در ۲ کیلومتری جنوب این شهر افزود:در این بازدید ضمن دستور پلمب بخش آلایش های دامی کشتارگاه توسط دادستانی، تذکراتی برای بهبود وضعیت کاری و بهداشتی داده شد، اما تاکنون دستور قضایی برای تعطیلی کشتارگاه داده نشده است.

به گفته وی، شهرداری اهواز مالک این کشتارگاه است و بهره بردار آن بخش خصوصی است و سال‌ها است این کشتارگاه با نظارت دامپزشکی فعال بوده و مواردی که بهداشت در آن رعایت نشده تذکرات لازم داده شده است.

کنارکوهی افزود:کشتارگاه تمام صنعتی ملاثانی در ۲۵کیلومتری شمال اهواز با ظرفیت یک هزار راس دام سبک و۱۲۰راس دام سنگین طی ۴۵روز آینده به بهره برداری می رسد و همزمان نیز کشتارگاه فعلی دام اهواز تعطیل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز روز جمعه در بازدید از کشتارگاه دام اهواز به شهروندان اطمینان داد که با نظارت دامپزشکی در کشتار و تولید گوشت، هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

صادق جعفری چگنی افزود: دربخش کشتار دام که گوشت در آنجا تولید و استحصال می‌شود مشکلات کمتری وجود دارد که از این حیث با تاییدیه دامپزشکی مشکلی برای کشتار دام وجود ندارد.

وی گفت:واحد تولیدی آلایش دامی کشتارگاه اهواز نیز تا رفع نواقص پلمب خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز تاکید کرد:آلایش‌های دامی با رعایت مسایل بهداشتی از طریق مناطق همجوار به اهواز ارسال شود تا مشکلات این بخش کشتارگاه اهواز به نحو مطلوبی برطرف شود.

جعفری چگنی ادامه داد: در خصوص تخلفات بهداشتی نیز در گذشته تذکرات لازم داده شده بود اما نکته اصلی آن که در چند روز گذشته مطرح شده است بحث صیانت از سلامت شهروندان و ضرورت تامین گوشت در کلانشهر اهواز است که در مجموع تصمیم گرفته شد بخش آلایش دامی این کشتارگاه تا رفع مشکلات پلمب شود.

رضا حفیظی رییس دامپزشکی اهواز نیز در حاشیه بازدید از کشتارگاه دام اهواز گفت: با توجه سیاست‌های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور و خوزستان، نظارت بر روند خط کشتار صورت می‌گیرد و گوشت قرمز استحصالی که به دست مردم می‌رسد فاقد هرگونه مشکل بهداشتی است.

رضا حفیظی افزود: در ماه‌های قبل تخلفاتی در کشتارگاه اهواز مشاهده و گزارشی به مراجع قضایی ارایه و تشکیل پرونده انجام شد که برخی از تخلفات برطرف شد و به تازگی با توجه به بازرسی بیشتر مواردی مشاهده شد که با ورود دادستان در خصوص آلایش‌های خوراکی و رای دادستان در این خصوص، بخشی از کشتارگاه تا رفع نواقص کامل مسایل غیربهداشتی پلمب شد که پس از رفع نواقص بازگشایی خواهد شد.

حفیظی به شهروندان اطمینان داد تولید گوشت بهداشتی زیرنظارت دامپزشکی از سیاست‌های دامپزشکی خوزستان است و هم اکنون هیچگونه مشکل خاصی در خصوص گوشت استحصالی و مصرفی نیست.

به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب اهواز پیش تر از پیگیری مشکلات کشتارگاه سنتی اهواز و تشکیل پرونده برای متخلفان آن خبر داده بود.

وی مشکلات بهداشت محیط، تخلف‌های مربوط به کشتار و عرضه گوشت و اختلاف کارکنان با متولی کشتارگاه اهواز را از جمله تخلف‌های این کشتارگاه بیان و گفته بود: درخصوص مشکلات بهداشتی، پیشتر پرونده‌هایی تشکیل، کیفرخواست صادر و متولی به حبس محکوم شده ولی رای قطعی صادر نشده است.

به تازگی تصاویری در فضای مجازی و سیمای مرکز اهواز در خصوص وضعیت بیرونی و بخش آلایش‌های دامی کشتارگاه اهواز پخش شده که بازتاب زیادی در افکارعمومی داشته است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.