×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
استاندار: تجهیزات برای پذیرایی ۲ میلیون زائر در بصره عراق فراهم است

اسعد العیدانی در دیدار با صادق خلیلیان استاندار خوزستان اظهار داشت:استان بصره عراق آماده استقبال از زائران اربعین حسینی ایرانی و همه کشورها است و نشست‌های عالی امنیتی برای تامین امنیت زائران برگزار و در بحث امنیت آنها در ایام اربعین مشکلی نخواهیم داشت.

وی به پیش‌بینی عبور بیشتر از ۲میلیون زائر از شلمچه به استان بصره عراق اشاره کرد و افزود: ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی و دولتی برای حمل و نقل زائران اربعین حسینی هماهنگ شده و اکثر زائران به صورت رایگان تا عتبات عالیات منتقل خواهند شد.

العیدانی، گفت:تعداد گیت‌های عبور زائران در مرز شلمچه عراق و نیروهای کاربر نیز ۲ برابر افزایش خواهد یافت و خدمات رسانی در شلمچه عراق با نیروهای شهرستان شط‌العرب و شهرداری آن است و با تمام توان در خدمت زائران هستند.

استاندار بصره عراق گفت: ۱۵۰ آمبولانس در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی در نظر گرفته شده که بخش زیادی از آنها در مسیر “شلمچه” تا “بصره” و “ناصریه” مستقر خواهند شد و از نیروهای انتظامی و حشدالشعبی در مسیر اربعین حسینی بصره به عنوان راهنما و حفظ نظم زائران استفاده می‌شود، ضمن اینکه شرکت نفت عراق نیز تامین روشنایی و برق مواکب را بر عهده دارند.

العیدانی به آمادگی کشور عراق و استان بصره برای برقراری خط دریایی به خرمشهر اشاره کرد و گفت:در شرایط بحرانی نیز خودروهای امداد رسان ایرانی بدون مشکلی امکان تردد در مسیر زائران را خواهند داشت.

مرز شلمچه در ۲۰ کیلومتری خرمشهر و ۱۵ کیلومتری بصره قرار دارد.

۲ گذرگاه شلمچه و چذابه گذرگاه های اربعین حسینی در استان خوزستان است .

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور اربعین حسینی در ایران است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.