×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
خوزستان در رده میانی امنیت عمومی / ارتکاب ۴۰ درصد از جرایم خرد توسط معتادان متجاهر

سردار سید محمد صالحی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان در حوزه امنیت عمومی مانند جرایم و سرقت‌ها در رده میانی جدول کشوری قرار دارد اما بازتاب اخبار منفی بسیار بیشتر از اخبار مثبت و تلاش‌ها برای برقراری امنیت است.

وی با تاکید بر انتشار محتوای خوب در سطح وسیع، افزود: اقدامات خوبی به منظور کشف جرم و دستگیری مجرمان انجام می‌شود در حالی که در برخی موارد، بروز جرم در فضای مجازی و سطح بین‌المللی منتشر می‌شود اما خبر دستگیری مجرمان در حد استانی انتشار پیدا می‌کند.

صالحی بیان کرد: ویدیوی قتل برادر مالک متروپل به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد و حتی برای اطمینان از فوت وی نبش قبر انجام شد این در حالی بود که عوامل این حادثه در مدت چند ساعت شناسایی و دستگیر شدند اما خبر دستگیری قاتلان بازنشر وسیعی نداشت.

فرمانده انتظامی خوزستان خواستار همکاری بیشتر رسانه‌ها در انتشار اقدامات خوب مسئولان به ویژه نیروی انتظامی شد و عنوان کرد: در حوزه سامانه پایش تصویری مقداری ضعیف هستیم که مسئولان امر باید توجه جدی در این زمینه داشته باشند.

صالحی با اشاره به تاثیر سرقت‌های خرد در کاهش احساس نا امنی تصریح کرد: وجود معتادان متجاهر در شهر موجب افزایش سرقت‌های خرد می‌شود. ۴۰ درصد از سرقت‌های خوزستان خرد هستند و توسط معتادان متجاهر انجام می‌شوند و در صورت جمع‌آوری این افراد ۴۰ درصد از جرایم خرد خوزستان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به امحای ۱۴ تن انواع مواد مخدر در هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: برای جمع‌آوری این افراد باید کمپ ماده ۱۶ فعال شود که اکنون این مرکز در خوزستان وجود ندارد. در صورت فعالیت مرکز کمپ ماده ۱۶، نیروی انتظامی این توان را دارد تا همه معتادان متجاهر را در مدت یک هفته از سطح خوزستان جمع‌آوری کند اما فعلا جایی برای نگهداری این افراد نیست.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به همراهی و دلسوزی مردم در رفع برخی مشکلات بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولان نیز مانند مردم در این امور دلسوزی و همراهی کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.