×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
از بازار اقلام اساسی خوزستان چه خبر؟

علی رحم کریمی در خصوص وضعیت بازار کالاهای اساسی خوزستان اظهار کرد: گوشت قرمز قیمت مصوب ندارد اما نوسانات قیمت آن بالا نبوده است و در حال حاضر قیمت آن در بازار ثابت است. قیمت برنج، شکر و بقیه اقلام اساسی کاهشی بوده و پایین‌تر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شوند.

وی افزود: تخم مرغ مدتی افزایش قیمت داشت اما در حال حاضر قیمت آن ثابت و طبق قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود و روغن نیز پنج تا ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است .

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص قیمت کالاهای اساسی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت کالاها تابع عرضه و تقاضا است و افزایش عرضه سبب کاهش قیمت اقلام اساسی می‌شود. همچنین بعد از آزادسازی یارانه‌ها، سرانه‌های مصرف مقداری نظام‌مندتر شده و ممکن است کاهش توان خرید مردم نیز بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته باشد اما به هر حال عرضه مناسب‌تر شده و نهاده‌ها مناسب‌تر در اختیار تولید کننده قرار می‌گیرند.

کریمی با بیان اینکه علت کاهش قیمت برنج خارجی آزاد شدن واردات برنج است، عنوان کرد: در حال حاضر در فصل تولید برنج هستیم و برنج شمال در حال تولید و عرضه به بازار است و طبیعتا در فصل تولید، قیمت برنج داخلی کاهشی است.

وی با اشاره به قیمت دیگر اقلام اساسی افزود: قیمت شکر بسته‌بندی یک کیلویی ۲۳ هزار تومان و شکر فله‌ای کیلویی ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان است. قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۵۹ هزار تومان است اما در بازار پایین‌تر از قیمت مصوب و با قیمت ۵۰ تا ۵۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در تامین و توزیع کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و به اندازه نیاز در بازار وجود دارد، گفت: در این زمینه اگر کسی کالاها را بالاتر از قیمت مصوب عرضه کند به شدت با آن برخورد خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.