×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجرای برنامه‌های پیشگیری از غرق‌شدگی در ۱۵ نقطه خوزستان

مجتبی طحان با اشاره به غرق‌شدگی چهار عضو یک خانواده در رودخانه کارون در روز جمعه گذشته اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌های درگیر این مساله است؛ باید توجه شود که غرق‌شدگی یکی از ۱۰ علت مرگ افراد یک تا ۲۴ ساله است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان یک دستگاه معین در حوزه غرق‌شدگی فعالیت می‌کند و کمتر با بحث امداد و نجات مواجهه دارد اما چند سالی است که در حوزه آموزش‌های همگانی، پویش ملی “غرق نشویم” راه‌اندازی شده که نقش خوبی در آگاه‌سازی و آموزش اقشار آسیب‌پذیر به ویژه افرادی که در نزدیکی رودخانه‌ها و ساحل‌ها سکونت دارند، داشته است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۹ خوزستان رتبه اول غرق‌شدگی را در کشور داشت اما در سال ۱۴۰۰ در رتبه دوم قرار گرفت.

طحان با اشاره به انجام اقدامات آموزشی در ۱۵ نقطه درگیر خوزستان بیان کرد: در قالب این پویش، اقدامات مختلفی مانند برپایی ایستگاه‌های آموزشی، جشنواره‌ها و مهرواره‌ها در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه در مکان‌های درگیر در حال برگزاری است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به وجود رودخانه‌های متعدد در خوزستان گفت: در استان‌های مازندران و گیلان به دلیل اینکه ساحل‌ها مشخص هستند، طرح سالم‌سازی سواحل اجرا شده و بسیار خوب بوده است اما با توجه به اینکه در خوزستان با تعدد رودخانه‌ها مواجه هستیم شاید نتوانیم به آن معنا طرح سالم‌سازی سواحل را اجرا کنیم و در این راستا باید دستگاه‌های مختلف کمک کنند اما می‌توان با پیشگیری و تغییر رفتار کارهای خوبی انجام داد که در این سال‌ها انجام شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.